۱۴ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7156919
T T
۰ نفر

حضور نوجوانان عاشق امام در حرم مطهر

۱۴ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7156919
حضور نوجوانان عاشق امام در حرم مطهر ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/14 فرهنگی.ارتحال 89.امام مرقد مطهر - حضور جوانان و نوجوانان از شهرستان های مختلف در نماز جمعه این هفته تهران که همزمان با بیست و یکمین سالگرد ارتحال امام در حرم مطهر برگزار شد ، بسیار چشمگیر بود .
در میان سیل عظیم جمعیتی که امروز - جمعه - برای بزرگداشت ارتحال امام به حرم آن بزرگوار آمده بودند ،نوجوانان دختر و پسر یا در قالب کاروان ها از شهرستان های مختلف و با به صورت انفرادی در حالی که تصاویری از امام خمینی و مقام معظم رهبری در دست داشتند ، در بیست و یکمین سالگرد ارتحال امام شرکت داشتند .
این نوجوانان که بسیاری از آنها در زمان ارتحال امام هنوز به دنیا نیامده بودند، در کنار اقشار مختلف اعم از خانواده ها و افراد مسن به مرقد مطهر امام آمده بودند تا یاد و خاطره امام را زنده نگه دارند .
آرش اشکواری دانش آموز سال اول یکی از دبیرستان های شهر تنکابن به خبرنگار ایرنا گفت : من برای نخستین بار است که به مراسم ارتحال امام می آیم .
وی در حالی که چفیه ای سیاه بر گردن داشت ، افزود : من به همراه دوستانم به صورت داوطلبانه در قالب کاروان محمد رسول الله از تنکابن به سمت تهران حرکت کردیم و از این که موفق شدم امسال برای نخستین بار به مراسم ارتحال امام بیایم و از نزدیک مقام معظم رهبری را ببینم ، بسیار خوشحالم .
این دانش آموز سال اول دبیرستان خاطرنشان کرد : وظیفه دانش آموزان این است که راه پدران و مادران خود را در حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی ادامه دهند تا دستاوردهای انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و شهدای این انقلاب حفظ و نگهداری شود .
به گفته وی، حفظ آرمان های انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با رهبری از وظایف جوانان و نوجوانان امروز است و حضور در مراسمی همچون سالگرد ارتحال امام یکی از بهترین راه های عهد بستن با امام و رهبری است .
زهرا امیدی دانش آموز سال سوم یکی از دبیرستان های تهران نیز گفت: حضور در این مراسم برای حفظ پایه های انقلاب اسلامی لازم است.
وی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : من تا آنجا که بتوانم هر سال در این مراسم شرکت می کنم .
وی خاطرنشان کردکه امروز تبعیت از مقام معظم رهبری مثل این است که اندیشه های امام حفظ و حراست شود از این رو باید به دستوران رهبری عمل کنیم و موظف هستیم که پشت سر ایشان حرکت و هرچه ایشان گفت ، گوش کنیم .
شهاب قرآقیه دانس آموز 16 ساله اسلامشهری نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: من به صورت خودجوش و داوطلبانه به مراسم ارتحال امام آمده ام و با دیدن مرقد مطهر امام ، خاطراتی که از امام در درس ها و کتاب های خود خوانده بودم ، زنده شد.
این دانش آموز افزود : دیدن بارگاه امام نوری را در دل من زنده کرد و خیلی دوست داشتم که رهبرمعظم انقلاب را نیز از نزدیک ببینم که متاسفانه به دلیل سیل جمعیت این امر محقق نشد ولی می دانم که از اطاعت از آیت الله خامنه ای همان اطاعت از امام است و تداوم راه امام در پیروی از دستورات ایشان است .
شماره 136 ساعت 15:35 تمام
۰ نفر