۱۴ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7156836
T T
۰ نفر
ابوترابی فرد: امام پس از انبیا یکی از درخشانترین چهره های تاریخ بود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/14 سیاسی.نایب رییس مجلس.بزرگداشت امام.ارتحال 89 اصفهان- نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: امام پس از انبیا یکی از درخشانترین چهره های تاریخ بودند.
حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد پنجشنبه شب درآیین گرامیداشت ارتحال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان، با تاکید بر نقش ویژه انبیای الهی در تاریخ بشر افزود: پس از انبیای الهی یکی از درخشان ترین چهره های سیاسی، علمی و عرفانی تاریخ، امام خمینی (ره ) بودند.
وی اظهارداشت: تا پیش ازتولد انقلاب اسلامی و طلوع ستاره درخشان وجود امام (ره )، منطقه خاورمیانه و قاره آسیا تحت سیطره نظامهای سلطه گر بود.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم مفلوک پهلوی تحت سیطره آنان ژاندارم منطقه بود تا ازمنافع آمریکا درمنطقه و خلیج فارس پاسداری کند.
وی با بیان اینکه نقشه خاورمیانه امروز تغییر کرده است، افزود: اکنون ایران به برکت وجود امام (ره ) قطب قدرتمند بسیج کردن نیروها برای تقابل با آمریکا تبدیل شده است.
حجت الاسلام ابوترابی تاکید کرد: ایران علاوه بر اینکه خود مقتدرانه روبروی نظام سلطه ایستاده و منافع نامشروع آنان را مورد تهدید قرار می دهد، به عامل بیداری جهان اسلام و عامل الهام بخش مقاومت ملتها نیز تبدیل شده است.
وی ادامه داد: زمانی لبنان، عروس خاورمیانه نامیده می شد و هیچ جایگاه نظامی در منطقه نداشت، بگونه ای که موشه دایان می گفت گروه های رقص و موسیقی مان را برای تسخیر لبنان فرستادیم، ولی اکنون همین کشور همچون مشت گره شده و عامل مقاومت جهان اسلام دربرابر رژیم صهیونیستی ایستاده است.
وی خاطرنشان کرد: اشغالگر قدرتمندی که در جنگ شش روزه ارتش های مصر، اردن و سوریه را شکست داد و همه نقاط اشغال شده را در سایه آتش بس آمریکایی حفظ و تثبیت کرد و در یک معامله ترکمن چای گونه صحرای سینا را به مصر داد تا آنان به عنوان پیشگام مبارزه تسلیم شوند و این رژیم را به رسمیت بشناسند، مقابل مقاومت لبنان و غزه طعم تلخ شکست را چشیده است.
نایب رییس اول مجلس تاکید کرد: عراق که دیروز در قبضه قدرت آمریکا بود امروز به معضل مهم و کلیدی آنان تبدیل شده و آمریکایی ها که با دو هدف عمده تامین امنیت اقتصادی خویش با دست یابی به منابع نفتی این کشور و تامین امنیت اسراییل وارد عراق شدند اکنون ماشین جنگی شان در این کشور به گل نشسته و مردم عراق سرنوشت خویش را با الهام گرفتن از ایران مقتدر در دست گرفته اند.
حجت الاسلام ابوترابی افزود: ترکیه امروز به معضل آمریکا تبدیل شده و رییس جمهور اسلامگرا در این کشور بر سر کار آمده و همسر وی پس از نیم قرن با حجاب وارد کاخ ریاست جمهوری ترکیه شد، مجلس ترکیه در اختیار اسلام گرایان است و آنان یک نخست وزیر اسلامگرا را روی کار آوردند.
وی تاکید کرد: مواضع اسلامی دولت ترکیه نتایج و آثار انقلاب عظیمی است که امام (ره ) آفرید.
ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: دیروز آمریکا با اشاره انگشت منافع خود در خاورمیانه را تامین می کرد، اما امروز با آوردن ناو هواپیمابر و هزینه های سنگین حضور نیروهای نظامی خود و متحدانشان حتی توان تامین امنیت خود را ندارند.
وی با بیان اینکه هم اکنون تحولات مهمی در منطقه رخ داده است، گفت: امروز آسیای مسلمان بیدار شده و اندونزی با 200 میلیون جمعیت همان شعارهای امام (ره ) را سر می دهد و محبوب ترین چهره در کشور آنان احمدی نژاد است.
وی افزود: بیداری امت اسلام واقعیتی است که غرب قدرت رویارویی با آن را ندارد.
نایب رییس اول مجلس اظهارداشت: ایران پس از موفقیت در جنگ با صدام و متحدانش به چهره ای مبدل شده که دو دهه پنجه در پنجه آمریکا انداخته و آنان جسارت کمترین تعرضی را به کشورمان ندارند.
وی با بیان اینکه این افتخارات جز در سایه اقتدار و توان رزمی، دفاعی و قدرت فرهنگی نظام جمهوری اسلامی و نقش ایران در جهان اسلام میسر نشده است، خاطرنشان کرد: همه این تحولات در سایه درخشش چهره ملکوتی امام و بازگشت امت اسلام به هویت دینی خویش رخ داده است.
وی با اشاره به اینکه اگر شهدای ما نبودند مطمئنا مقاومت لبنان خلق نمی شد، افزود: شهادت طلبی آنان اقتدار کنونی دنیای اسلام را سبب شده و حلقوم رژیم صهیونیستی را می فشارد.
وی گفت: این حقایق ثمره خونهای پاک شاگردان مکتب امام (ره ) است که خود شاگرد مکتب عاشورا، کربلا و قرآن بودند.
7140/ 1011/587 شماره 053 ساعت 11:18 تمام
۰ نفر