۱۳ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7156726
T T
۰ نفر

با زائران دلتنگ امام

۱۳ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7156726
با زائران دلتنگ امام ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/13 اجتماعی.ارتحال 89.امام حسین ، مردی از نسل انقلاب 47 ساله، بعد از یک پیاده روی یک هفته ای از شمال کشور، صبح امروز وارد حرم مطهر شد. او و دوستانش به همراه میلیون ها ایرانی قرار است فردا جمعه در مراسم چهاردهم خرداد، سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ، شرکت کنند.
برای مراسمی که قرار است فردا جمعه در منطقه عمومی جنوب تهران و در مجاورت بهشت زهرا برگزار شود، از هفته ها پیشتر برنامه ریزی شده و گروههای مختلف مردمی ، از سراسر کشور با پای پیاده و انواع وسایل نقلیه خصوصی و عمومی، راهی تهران شده اند.
حسین روز 14 خرداد 68 را هنوز بخوبی به یاد دارد. آن روز از دو محور جنوبی به سمت قم، رودهای انسانی به سمت جنوب تهران جاری شده بود؟ از جاده قدیم و اتوبان قم .
او و دوستانش، بعد از طی مسافت حدودا 300 کیلومتری، حالا در گوشه ای از صحن حرم مطهر نشسته اند و با تماشای آن گلدسته ها و گنبد زیبا، به آن روزهای نه چندان دور پرواز می کنند.
آنها حالا جایی نشسته اند که آن روز تا چشم کار می کرد بیابان بود.
دورتادور همین محوطه را کانتینرها فرا گرفته بود و جمعیت از فراز آن موج می زد. به قول معروف جایی برای سوزن انداختن نبود. همه سیاه پوش بودند و آن فضا را گرد ماتم فرا گرفته بود و فقط ناله بود و آه و افسوس.
مگر می توان خاطره آن روز را که بالگرد حامل پیکر پیر و مراد سینه سوختگانش ، در آسمان بهشت زهرا، مجال فرود نمی یافت ، فراموش کرد.
حالا، بعد از 21 سال، حسین به همراه میلیون ها زائر عزادار که طی دو روز گذشته وارد تهران شده اند، امام را همانند همان روز 14 خرداد 68 چون نگینی در آغوش گرفته اند.
بغض ، گریبان حسین را که با تنی خسته از سفر پیاده وارد حرم شده، گرفته است، مانند همان روز که اشک ها و ناله هایش در غوغای جمعیت گم شد. او حالا می گوید که دلتنگ تر از همیشه است.
او هرساله نذر دارد و به عشق امام پیاده به حرمش می شتابد و می گوید ای کاش امام را بیشتر درک کرده بودیم .
مراسم امسال، همانطور که پیش بینی می شد، عملا زودتر از موعد مقرر شروع شده است ؟ این موضوع را می توان از ورود دسته دسته و گروه گروه زائران عزادار به تهران دریافت که از غروب چهارشنبه شروع شده است.
زائران از دو روز گذشته بطور پیوسته ، وارد پایتخت می شوند، در حالی که هر یک تصویری از روح الله ، پرچم ، پلاکارد یا پارچه نوشته ای در دست دارند و چفیه ای بر دور گردن.
جمعیت همچنان در حال ورود به حرم مطهر است و به نظر می رسد امواج بزرگ انسانی، از شامگاهان پنجشنبه تمامی محیط حرم و پیرامون آن را پر کند و این جریان تا بامداد جمعه ادامه یابد.
پیش بینی ها حکایت از حضور چند میلیون زائر برای مراسم امسال دارد.
بنابراین تدابیر ویژه انتظامی، ترافیکی و امدادی وسیع و گسترده ای برای این روز تدارک دیده شده است.
به همین منظور نیروی انتظامی تهران بزرگ، 12 پایگاه سیار پلیس را با هدف تامین امنیت و نیز جلوگیری از بروز مشکلات ترافیکی مراسم بیست و یکمین سالگرد ارتحال امام (ره )، در منطقه مستقر کرده است.
بالگردهای نیروی انتظامی نیز در طول مراسم با انجام ماموریت هایی بر فراز منطقه عمومی حرم مطهر، در برقراری امنیت و کنترل اوضاع ترافیکی مسیرهای منتهی به حرم ، به کمک نیروهای راهور می پردازند.
فردا جمعه، محمود احمدی نژاد رییس جمهوری و سید حسن خمینی فرزند یادگار امام ، پیش از مقام معظم رهبری ، سخنرانی خواهند کرد و عموم عزاداران ، از جمله سران سه قوه ومقامات لشگری و کشوری، بعد از استماع بیانات مهم حضرت آیت الله خامنه ای، نماز را به امامت ایشان اقامه خواهند کرد.
مراسم امسال با یک حادثه تلخ نیز مصادف شده است. زائران عزادار خمینی (ره ) فردا پس از اقامه نماز جمعه، حادثه حمله ضد انسانی نظامیان صهیونیستی به کاروان صلح و به شهادت رساندن تعدادی از فعالان صلح، از جمله شهروندان ترکیه را در جوار آن محبوب سفر کرده ، محکوم خواهند کرد.
شماره 126 ساعت 16:57 تمام
۰ نفر