۱۳ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7156724
T T
۰ نفر

علی لاریجانی در رشت:

۱۳ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7156724
علی لاریجانی در رشت: مشکلات آمریکا در منطقه با فشار به ایران حل نمی شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/13 سیاسی.لاریجانی.لاریجانی رشت - رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا دچار آشفتگی است گفت: آن ها تصور می کنند اگر به ایران فشار آورده و موضوع هسته ای ایران را برجسته کنند، مشکلاتشان در منطقه حل می شود.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرانا، علی لاریجانی که امروز پنجشنبه در مراسم سالگرد شهید آیت الله حاج صادق احسان بخش، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه فقید رشت در مصلای این شهر سخن می گفت، افزود: جمهوری اسلامی ایران طی 10 سال اخیر در منطقه بهترین استراتژی را داشت ؟ در حالی که بسیاری از کشورهای منطقه با روش های خود لغزش پیدا کردند.
وی با بیان این که امام خمینی (ره ) حرکتی به وجود آورد که تاثیر شگرفی در منطقه داشت، تصریح کرد یکی از آن موارد مردم عراق است که سلطه آمریکا را نپذیرفته اند.
وی با بیان این که تنها جمهوری اسلامی ایران بود که می گفت سرنوشت عراق را باید مردم عراق تعیین کنند، اضافه کرد: این وصیت امام (ره ) به ملت ها بود که خود سرنوشت شان را تعیین کنند.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که استکبار، جنگ شیعه و سنی در منطقه به راه انداخته و علیه ایران موضع گرفته اند، یادآور شد امام این اقدامات را کارساز ندانسته اند.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که رحلت امام خمینی (ره ) جرقه ای در کل تاریخ انقلاب بود گفت: رحلت ایشان پایان راه نبود؟ چرا که انقلاب اسلامی طوفانی به پا کرد.
وی با بیان این که امام پایه های فکر نوین برای حرکت سیاسی را بنا نهاد یادآور شد حضور فعال در صحنه سیاسی بر اساس مبانی اسلام، از تاکیدات ایشان بود.
لاریجانی با بیان این که فلسطین، یکی از مهمترین محورهای فکری امام بود گفت: ما افتخار می کنیم حامی حزب الله هستیم که سنت انقلاب اسلامی، دفاع از مظلوم است.
لاریجانی یادآور شد هنگامی که کشورهای منطقه، در برابر فلسطین خود را به ناشنوایی زده بودند، ما از این مردم مظلوم دفاع کردیم و آمریکا نیز فهمید که با تاکتیک های موذیانه نمی تواند خللی در اراده مسئولان ایجاد کند.
لاریجانی تصریح کرد ما اکنون شاهد رفتار کودکانه آمریکا در مساله هسته ای و فلسطین هستیم و از ماجرای اخیر فلسطین می توان به عنوان افتضاح بزرگ یاد کرد.
وی با اشاره به کشتی های حامل کمک های بشر دوستانه به غزه، که بامداد دوشنبه مورد حمله رژیم صهوینیستی قرار گرفته اند، گفت: این موضوع در تاریخ آمریکا فضاحتی بزرگ است که قطعنامه شوای امنیتی را علیه اسراییل وتو می کند.
لاریجانی با بیان این که غزه تبدیل به زندانی بزرگ شده، گفت: کار به جایی رسیده که اجازه رسیدن کمک های انسان دوستانه را به غزه نمی دهند.
درست است که این کاروان به غزه نرسید، اما تاثیر بزرگ تری داشت.
وی با بیان این که اکنون آغاز راه است و کاروان های بیشتری به اسراییل خواهند رفت، تصریح کرد طی جلسه روسای مجالس کشورهای اسلامی تروئیکا، تاکید شد که جریان کمک رسانی به غزه تسریع شود.
لاریجانی با اشاره به اتفاقات اخیر در موضوع هسته ای ایران و بیانیه سه جانبه تهران، تصریح کرد اتفاقات پس از آن نشان داد اظهارات کسانی که می گفتند دست خود را به سوی ایران دراز کرده ایم، دروغ است.
وی با اشاره به نامه رییس جمهوری آمریکا به اردوغان نخست وزیر ترکیه و لولا داسیلوا رییس جمهور برزیل، گفت: اتفاقات اخیر نشان داد که آمریکایی ها به دنبال رفاقت با ایران نیستند. ایران روشی را پیشنهاد داد و اما آنان عجله کرده و به سمت (صدور) قطعنامه رفتند.
وی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران در مسائل هسته ای و فلسطین با دقت در منطقه عمل کرده است، گفت: این حرکت (دارای ) ظرفیت خوبی است که باید ادامه یابد.
لاریجانی خطاب به مردم گفت: مطمئن باشید که در مساله هسته ای، مجلس شورای اسلامی به دقت در حال رصد است و اگر حقوق ملت تهدید شود، با دقت در مقابل آن می ایستد.
رییس مجلس شورای اسلامی بابیان این که ما پاسدار حقوق ملت هستیم ادامه داد: ما موظف بوده و سوگند خورده ایم که از حقوق ملت در ابعاد مخلتف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دفاع کنیم.
وی ادامه داد: همه مسئولان کشور، موظفند که قوانین مجلس را اجرا کنند.
قانون اساسی برای این است که حقوق مردم تضییع نشود. چه قوه قضایی و چه مجریه موظفند در چارچوب قانون رفتار کنند.
رییس مجلس با تاکید بر این که در برنامه پنج ساله از همه نخبگان باید استفاده کنیم، ادامه داد: این برنامه باید اشکالات برنامه چهارم را رفع کرده و جهشی در رسیدن به سند چشم انداز باشد.
لاریجانی با بیان این که امروز دشمنانی وجود دارند که می خواهند به ایران تعدی کنند، اما قدرت آن را ندارند؟ گفت: اگر وحدت داشته باشیم، دشمن نمی تواند به اهداف خود دست یابد.
لاریجاینی با بیان این که مجلس پیگیر منازعات خرد نیست، گفت: همه، باید در راستای نیازها، مسائل مردم و توسعه کشور، نزاعها را کنار بگذاریم.
وی ادامه داد: اگر در برنامه پنجم موضوع اصلی آبادانی، رفع بیکاری و دیگر مسائل باشد، نیز گام خیر برداشته ایم. اما اگر سخن درباره منازعات باشد، می توان آن را درک نکردن مسائل سیاسی تلقی کرد.
لاریجانی با بیان این که مجلس به این منازعات توجه نمی کند، گفت: این مملکت پیشوای بزرگی همچون آیت الله خامنه ای دارد و هر کسی که بحثی دارد از طریق ایشان باید حل و فصل کند.
وی تاکید کرد بن بستی در کار انقلاب اسلامی ایران نیست و مجلس هم به این منازعات تن نمی هد.
لاریجانی با اشاره به این که استان گیلان در تاریخ ایران همواره می درخشیده است گفت: این استان از لحاظ فرهنگی، دینی و سیاسی ظرفیت بسیار بالایی دارد.
لاریجانی در مورد شهید آیت الله احسان بخش گفت: وی در خدمت امام (ره ) بوده و همین باعث شده که چهره اش در بین مردم و تلاش هایش برای انقلاب در خاطرها بماند.
سیام 9012/**ز.س// شماره 124 ساعت 16:33 تمام
۰ نفر