۵ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7154798
T T
۰ نفر
معاون اول رییس جمهوری:همه چیز برای انجام یک حرکت بزرگ در صنعت نفت آماده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/05 اقتصاد.پارس جنوبی.کارگروه نفت عسلویه - معاون اول رییس جمهوری گفت: وزیر نفت و همکاران وی در صنعت نفت با چابکی و جدیت امور را سامان داده اند و همه چیز برای یک حرکت بزرگ در این صنعت در دولت دهم آماده است.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی محمدرضا رحیمی سه شنبه شب در دومین جلسه کارگروه نمایندگان ویژه رییس جمهوری در امور نفت اظهار داش ـت: وضعیت استثنایی و ممتازی در پارس جنوبی در حال رخ دادن است بویژه که در دولت نهم کارهای اساسی شکل گرفته است و بنا داریم با توکل بر خدا و تقاضای رهنمود از حضرت ولی عصر بتوانیم کاری کارستان کنیم.
وی افزود: این اتفاق بویژه در دوران تحریم های قدرت های بزرگ خواهد افتاد بطوری که در روزهای گذشته در بیانیه ای که صادر شد دشمنان انقلاب طعم استواری جمهوری اسلامی را از زبان و قلم و بیان رییس جمهوری اسلامی شنیدند و دیدند که جمهوری اسلامی بدون توجه به تهدیدها و تحریم های آنها راه خود را با صلابت در پیش گرفته است و حرکت می کند.
معاون اول رییس جمهوری بیان کرد: از سوی دیگر سرمایه گذاران خارجی و داخلی و ایرانیان مقیم خارج از کشور در آغاز همین هفته در شیراز گرد هم آمدند تا دست به سرمایه گذاری های جدیدی بزنند.
رحیمی افزود: در همین ایام شرکت های بزرگ آمریکایی مانند بوئینگ مخالفت خود را با تحریم های آمریکایی و اذناب آن اعلام کردند.
وی گفت: به لطف خداوند شرایط به گونه ای مهیا می شود و حرکات جوری تنظیم می شود که جمهوری اسلامی به برکت خون شهیدان و خواسته های مقام معظم رهبری و رییس جمهوری به جهتی سوق پیدا می کند که منافع جمهوری اسلامی در آن تامین می شود.
معاون اول رییس جمهوری گفت: تمامی مصوبات جلسه اول کارگروه امور نفت توسط رییس جمهوری پذیرفته شده است.
رحیمی با بیان این که زمان اجرای فازهای جدید پالایشگاهی پارس جنوبی 35 ماه تعیین شده است، بیان کرد: شرکت هایی که دراجرای پروژه پیشی می گیرند به ازای هر ماه 50 میلیون دلار پاداش می گیرند و شرکت هایی که در انجام پروژه تاخیر داشته باشند، به ازای هر ماه 50 میلیون دلار جریمه می شوند.
وی افزود: امیدواریم با روزی مواجه شویم که همه پیمانکاران از دولت جایزه بگیرند زیرا این جایزه، جایزه غیرتمندی و شجاعتی است که پیمانکاران به خرج می دهند و امیدواریم هرگز با اخذ جریمه مواجه نشوند.
معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه در طول برنامه پنجم حدود 200 میلیارد دلار باید در بخش های مختلف صنعت نفت سرمایه گذاری کنیم، اظهار داشت: این بدان معنی است که در طول سه سال باقیمانده از دولت دهم باید بتوانیم 75 میلیارد دلار سرمایه گذاری کنیم.
دومین کارگروه ویژه نمایندگان رییس جمهوری در امور نفت، به ریاست محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری در منطقه ویژه اقصادی انرژی پارس تشکیل شد.
در این کارگروه تعیین تکلیف میدان های مشترک نفتی و گازی، اصلاح مصوبات فازهای در دست اجرای پارس جنوبی، سقف قرارداد طرحهای جدید توسعه پارس جنوبی، میدان گازی پارس شمالی و توسعه فاز 11 پارس جنوبی مورد بررسی قرار گرفت.
ابراهیم عزیزی معاون برنامه ریزی رییس جمهور، اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر رییس جمهور، سید مسعود میرکاظمی وزیر نفت، احمد قلعه بانی مدیرعامل شرکت ملی نفت، عبدالحسین بیات مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، موسی سوری مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، علی وکیلی مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، غلامرضا منوچهری مدیرعامل شرکت پتروپارس، رستم قاسمی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، علی اکبر شعبانپور مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی و ابوطالب شفقت در این کارگروه شرکت داشتند.
جمعی از پیمانکاران پارس جنوبی نیز در این جلسه مشکلات خود را مطرح کردند.
ک/2 1889 /675 شماره 009 ساعت 09:18 تمام
۰ نفر