۴ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7154731
T T
۰ نفر
وزیرارتباطات: توسعه دولت الکترونیک از برنامه های سالجاری است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/04 اقتصاد.ارتباطات و فناوری اطلاعات.برنامه پنجم توسعه خرمشهر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک از مهمترین برنامه های سالجاری است.
رضا تقی پور ، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خرمشهر افزود : دولت در حوزه توسعه خدمات الکترونیکی که جزو اصلی ترین خدمات به مردم است امیدوار است در برنامه پنجم توسعه تا 70 درصد این خدمات را به صورت الکترونیکی ارایه کند.
وی اضافه کرد: در حوزه تجارت بانکداری الکترونیک نیز اهداف کمی در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده تا 80 درصد پرداختی ها که به صورت پولی و شبه پول پرداخت می شود ، به صورت الکترویکی انجام شود.
تقی پور اظهار داشت: همچنین در حوزه سلامت الکترونیکی باید تمامی مردم تا پایان برنامه پنجم توسعه کارت سلامت دریافت کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: این به معنی آن است که نرم افزارهای پشت صحنه باید تکمیل و تمامی مراکز درمانی به کارت خوان تجهیز شوند تا ثبت و ضبط پرونده های الکترونیکی ازاین طریق انجام شود.
تقی پور افزود: در حوزه توسعه فرهنگ ایران اسلامی در فضای مجازی از جمله دیجیتال کردن کتابخانه ها برنامه های خوبی پیش بینی شده که البته مجری تمامی این ها مراکز فرهنگی هستند.
وی همچنین با اشاره به زیرساخت های ارتباط فناوری گفت: برای ایجاد زیرساخت های ارتباط فناوری اعتباری در حدود سه هزار میلیارد ریال در سال جاری پیش بینی شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مصوبات نشست معاونان این وزارتخانه در خرمشهر افزود: مصوبات در 32 محور به عنوان 32 طرح یا پروژه پیش بینی شده است.
تقی پور خاطرنشان کرد: در محورهای زیرساخت ارتباطات پست، پست بانک و توسعه مخابرات و فناوری اطلاعات شهرهای آبادان و خرمشهر در مجموع 120 میلیارد ریال به عنوان اعتبار و 16میلیارد و 200 میلیون ریال دیگر نیز در قالب تسهیلات بانکی برای موارد مختلف در نظر گرفته شده که تمامی این پروژه ها در سال 89 به بهره برداری می رسد.
وی افزود: تکمیل فیبرنوری و انتقال کانکس در محور شلمچه، تکمیل شعب پست بانک و تجهیز آنها، تخریب و بازسازی پست آبادان و شلمچه و به هنگام سازی کدپستی در این دو شهر از جمله مصوبات است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: همچنین تامین تجهیزات انتقال محموله های پستی ، تجهیز و صدور مجوز برای تکمیل کادر پستی در سطح دو شهر در قالب شش پروژه پستی انجام می شود.
تقی پور گفت: در حوزه توسعه فناوری اطلاعات نیز چهار پروژه مصوب شد که شامل تجهیز و دیجیتالی کردن کتابخانه های عمومی این دو شهر، تجهیز مدارس، الکترونیکی کردن امور توسعه سلامت الکترونیکی و اتوماسیون اداری در ادارات است. ک/3 7100/ 645/ 642 / 1760 شماره 191 ساعت 17:24 تمام
۰ نفر