۴ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7154577
T T
۰ نفر

آیت الله نوری همدانی

۴ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7154577
آیت الله نوری همدانی ایران هراسی و شیعه هراسی دوبرنامه غرب است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/04 سیاسی.مراجع عظام.قم.نوری همدانی قم - حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ایجاد ایران هراسی و شیعه هراسی را دو برنامه مهم غرب در مبارزه با کشورمان عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید دوشنبه شب در دیدار محمد باقر بهرامی سفیر جدید ایران در کشور آذربایجان با وی ، افزود: غرب بر هر جای این کره خاکی دست بگذارد و تسلط پیدا کند اقدامات خود علیه ایران را آغاز خواهد کرد.
وی اظهارداشت: دشمنان در راستای شیعه هراسی از رشد شیعیان در عراق و عربستان جلوگیری می کنند اما خوشبختانه سیر تحول شیعه در ایران به نحوی بود که حکومتی استکباری و استبدادی را قلع و قمع کرد.
آیت الله نوری همدانی ابراز امیدواری کرد تا گام های بلندی در ارتباط بیشترکشور ایران با جمهوری آذربایجان به عنوان یک کشور مسلمان برداشته شود.
این مرجع تقلید اظهارداشت:مردم آذربایجان شیعه و مورد علاقه ما هستند و آنها مفتخرند که بعد از آزادی از سیطره روسیه کمونیستی دین و تشیع خود را حفظ کرده اند.
وی ابرازداشت: دولت آذربایجان باید طوری رفتار کند که ضمن حفظ شرافت اسلام و تشیع از نفوذ آمریکاییها جلوگیری کند.
آیت الله نوری همدانی همچنین ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر ، این رویداد را نقطه عطفی در پیشرفت ایران اسلامی دانست.
سفیر ایران در کشور جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار گفت: 95 درصد مردم آذربایجان مسلمان و بیش از 70 درصد آنان شیعه و عاشق ولایت هستند.
بهرامی افزود: با توجه به علاقه شدید شیعیان آذربایجان به معارف اسلامی نیاز به ارتباط و همکاری بیشتر در زمینه آموزه های دینی بین ایران و آذربایجان احساس می شود. ک/2 /7407//380 شماره 037 ساعت 09:53 تمام
۰ نفر