۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7153600
T T
۰ نفر

عملیات احداث تونل کبیر کوه در ایلام آغاز شد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7153600
عملیات احداث تونل کبیر کوه در ایلام آغاز شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/30 اقتصاد.راه.کلنگ زنی ایلام - عملیات احداث تونل کبیرکوه واقع در شهرستان آبدانان استان ایلام صبح پنجشنبه با حضور وزیر راه و ترابری آغاز شد.
با احداث تونل کبیرکوه ، مسیر شهرستان آبدانان به مرکز استان ایلام از 160 کیلومتر به 60 کیلومتر کاهش می یابد.
حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی تونل کبیر کوه گفت: این تونل به عنوان بزرگترین تونل راه در حوزه جنوبی استان ایلام مورد توجه جدی رییس جمهوری قرار دارد.
وی ادامه داد: در این راستا و برای تسریع در عملیات ساخت این تونل به مدیران استان دستور داده شده تا عملیات اجرایی آن را که نقش مهمی در حل مشکلات جاده ای غرب و جنوب کشور دارد، در اولویت کاری قرار دهند.
وی با ذکر اینکه احداث تونل سخت ترین کار در راهسازی است افزود: اعتبار این تونل به طول چهار کیلومتر از محل منابع ملی واستانی تامین می شود.
وزیر راه و ترابری با تاکید بر اینکه احداث این تونل جز اولویتهای وزارت راه و ترابری است ، اضافه کرد: برای احداث این تونل اعتبار لازم به استان تزریق می شود.
وی ابراز امیدواری کرد ساخت این تونل بین سه تاپنج سال به طول انجامد.
در ادامه این مراسم مجتبی اعلایی استاندار ایلام نیز گفت: با بهره برداری از این تونل، مسیر شهرستان آبدانان به مرکز ایلام 100 کیلومتر کاهش می یابد.
وی ابراز امیدواری کرد بهره برداری از تونل مذکور نقش مهمی در توسعه آبدانان و خارج شدن این شهرستان از بن بست داشته باشد.
نماینده مردم دره شهر، آبدانان و دهلران در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: احداث این تونل از خواسته های دیرینه مردم این استان بوده که امروز خوشبختانه به همت دولت دهم محقق شده است.
علی عزتی افزود: بهره برداری از این تونل می تواند حلقه اتصالی بین استان با غرب و جنوب غرب کشور باشد.
شهرستان 55 هزار نفر آبدانان در 160 کیلومتری جنوب مرکز ایلام واقع شده است.
7171/ 633 شماره 103 ساعت 14:12 تمام
۰ نفر