۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7153433
T T
۰ نفر

امام جمعه موقت قم:

۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7153433
امام جمعه موقت قم: افراط و تفریط در سینما مانع تولید آثار فاخر دینی می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/29 فرهنگی.داخلی.سینما مشهد- امام جمعه موقت قم و عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: افراط و تفریط در سینما مانع تولید آثار فاخر و تاثیر گذار دینی می شود.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با بیان اینکه طی سه دهه گذشته سینمای ایران بیشتر دچار افراط و تفریط بوده، افزود: این موضوع سبب شده فیلم های تاثیرگذار دینی کمتر تولید شود و سینماگران نتوانند به وظیفه خود که نشر مفاهیم دینی است، بپردازند.
به گزارش روز چهارشنبه ستاد خبری دومین سوگواره لحظه های عاشورایی، امام جمعه موقت قم گفت: باید از بهترین هنرمندان و بهترین تکنیک ها برای ارائه مفاهیم دینی استفاده شود تا این مفاهیم به بهترین وجه انتقال یابند او اضافه کرد: در هر برهه از زمان که یکی از رشته های هنری مورد توجه بوده، حوزه علمیه بخوبی توانسته از آن هنر در تبلیغ دین استفاده کند.
حسینی بوشهری گفت: تا قبل از این که سینما به وجود بیاید، طلاب برای انتقال مفاهیم دینی از هنر سخنرانی استفاده می کردند ولی اکنون باید دقت کنیم که ضمن بهره مندی از هنر سینما در تبلیغ دین، در این راه دچار خودباختگی نشویم.
وی تصریح کرد: باید بیشتر به زندگی پیامبران و معصومین پرداخته شود تا به این وسیله ارزش ها و مفاهیم دینی بهتر به مردم انتقال داده شود.
7490/1654/589 شماره 396 ساعت 17:54 تمام
۰ نفر