۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7152766
T T
۰ نفر
اوقاف در نگهداری و حفاظت از اموال و اشیای تاریخی، دخل و تصرفی ندارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/26 فرهنگی.کتیبه.سرقت شیراز-مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با توجه به مطرح شدن موضوع سرقت کتیبه مسجد وکیل شیراز گفت: اداره اوقاف در اماکن تاریخی و خصوصا از حیث نگهداری و حفاظت از اموال و اشیای تاریخی آن حق هیچگونه دخل و تصرفی ندارد.
به گزارش یکشنبه ایرنا حجت الاسلام غلامرضا محمدزاده در نشستی خبری در رابطه با سرقت یک اثر ازمسجد وکیل شیراز که وی آن را قطعه سنگ نامید، افزود: مسجد وکیل به لحاظ مسجد بودن و برای بهره برداری از این محل به عنوان مکانی برای برگزاری فرایض دینی در اختیار اوقاف بوده است ولی از جنبه تاریخی و باستانی در حیطه عملکرد و حوزه فعالیت های قانونی سازمان میراث فرهنگی است.
محمدزاده اظهار داشت: اقدام های اولیه از طرف مقام های انتظامی در مورد قطعه سرقت شده از مسجد وکیل شیراز به عمل آمده است و هم اکنون سازمان میراث فرهنگی فارس اقدام ها و پیگیری های لازم را در مراجع ذیصلاح در دستور کار خود قرار داده است.
به گفته مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس، چهارشنبه 15 اردیبهشت ماه 89 بعد از برگزاری نماز مغرب و عشا سارقان در گوشه ای از مسجد وکیل که حدود 10 هزار متر مربع مساحت دارد مخفی شده بودند.
او گفت: با گذشت ساعاتی از شب در صدد سرقت این قطعه سنگی برآمدند که پس از درگیری با نگهبان مسجد، دست و پای وی را بستند و با تخریب قسمتی از دیوار مسجد اقدام به سرقت این قطعه سنگ کردند و سپس با شکستن قفل های در غربی مسجد از محل فرار کردند.
7380 / 675 شماره 025 ساعت 09:55 تمام
۰ نفر