۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7151483
T T
۰ نفر

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7151483
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: 53 هزار واحد مسکونی برای کپر نشینان در حال ساخت است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/19 اقتصاد.بنیاد مسکن.مسکن مهر رشت - رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اجرای طرح احداث مسکن برای کپر نشینان کشور اشاره کرده و گفت: در این طرح که در جنوب کرمان و هرمزگان در حال انجام است، 53 هزار واحد مسکونی در دست احداث می باشد.
علیرضا تابش روز یکشنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت افزود : ساخت 19هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن به اتمام رسیده است و وضعیت فعالیت های انجام شده بسیار چشمگیر است.
وی افزود: در این طرح علاوه بر اختصاص وام کم بهره به این افراد، به هر نفر 20میلیون ریال وام بلاعوض نیز از سوی بنیاد مسکن پرداخت شده است.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این بنیاد ساخت پروژه های مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت کشور را برعهده گرفته و ساخت این واحدهای مسکونی از سال پیش از سوی وزارت مسکن و شهرسازی به بنیاد مسکن واگذار شد.
وی اظهار کرد: در مدت کوتاه اجرای این طرح از بین 116هزار نفر ثبت نامی در شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر 104هزار نفر از سوی مسکن و شهرسازی واجد شرایط اعلام و به بنیاد مسکن معرفی شدند.
وی اضافه کرد: از بین این افراد 93 هزار نفر آنان برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت به بانک مسکن معرفی شدند که 62هزار و 300نفر آنان با بانک قرارداد امضا کردند که از تسهیلات 200میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد برخوردار شدند.
وی گفت: از تعداد متقاضیان طرف قرار داد با بانک ، 39هزار واحد مسکونی مقدمات زیر ساخت های آن نظیر ریخته شدن فوندانسیون انجام شده است و بنیاد مسکن سعی می کند تا هر چه سریعتر با توجه به فعالیت پیمانکاران نسبت به تحویل این واحدها اقدام کند.
تابش یاد آورشد : تا پایان امسال فونداسیون تمامی واحدهای مسکونی معرفی شده به بانک ها ریخته خواهد شد و از نظر تسهیلات بانکی و تامین اعتبار نیز در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
وی یاد آورشد: 39شهر در استان گیلان دارای جمعیت زیر 25هزار نفر هستند که سهیمه در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح توسط بنیاد مسکن سه هزار و 184واحد است و عملیات اجرایی 600 واحد از آنها روز یکشنبه آغاز شده است.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: بنیاد مسکن در کنار اجرای طرح مسکن مهر در شهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت ساخت یک میلیون واحد مسکونی در کشور را نیز برعهده دارد که سالانه 200هزار واحد به مردم واگذار می شود.
وی گفت : 600هزار واحد از این طرحها هم اکنون به اتمام رسیده است.
وی اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار را از دیگر طرحهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اعلام کرد.
وی افزود: هرچند که در زمینه اجرای طرح هادی در روستاهای کشور اعتبارات کافی نیست اما تاکنون 35تا 36درصد از طرحهای در دست اجرا در روستاهای بالای 50خانوار پیشرفت فیزیکی داشته است.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور روز یکشنبه برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح عمرانی ساخت مسکن به اتفاق هیاتی به استان گیلان سفر کرد. ک/3 516/1552/508 شماره 217 ساعت 21:48 تمام
۰ نفر