۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7151335
T T
۰ نفر

نماینده مجلس:

۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7151335
نماینده مجلس: احمدی نژاد، فرهنگ استفاده صلح آمیز هسته ای را در جهان طنین انداز کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/19 اجتماعی.فرهنگی.انرژی هسته ای.نماینده مجلس شورای اسلامی مراغه- نماینده مردم مراغه، عجب شیر و سراجو در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهادات احمدی نژاد در اجلاس ان.پی.تی فرهنگ استفاده صلح آمیز انرژی هسته ای را در جهان طنین انداز کرد.
یوسف نجفی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رییس جمهور به عنوان نماینده ملت ایران و دوستدار حقوق بشر در این اجلاس به ایجاد فرهنگ استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در همه جهان تاکید کرد.
وی گفت: این اجلاس فرصتی برای مطرح کردن مواضع اصولی کشور و تاکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرام بودن استفاده از سلاحهای هسته و اتمی در جهان بود.
وی با اشاره به اینکه در این اجلاس مواضع صلح آمیز ایران در موضوع هسته ای بیان شد، اظهار داشت: این پیشنهادات سدی برای ادعاهای برخی از کشورهای غربی بویژه آمریکا و گروه 5+1 است که به جهانیان القا می کنند که ایران انرژی هسته ای را در اهداف ضد حقوق بشر بکار می برد.
نجفی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در کاربردهای سوخت و منافع اجتماعی داخلی است.
وی اظهار داشت: دولتهایی که در دنیا با انرژی هسته ای ایران مخالفت می کنند، خود دارای این انرژی بوده و رژیم صهیونیستی نیز از تولیدکنندگان و استفاده کنندگان انرژی هسته ای در موارد جنگی است.
وی گفت: حضور احمدی نژاد در اجلاس نیویورک فرصت مناسبی برای مسوولان ایجاد کرد تا آنها بتوانند با ارتباطی که با جامعه ملل بویژه سازمان انرژی اتمی ایجاد می کنند، نظر آنان را به سمت استفاده صلح آمیز از این انرژی بصورت صلح آمیز توسط ایران سوق دهند.
وی گفت: پیام های احمدی نژاد بر اساس آموزه های دینی بوده و کشورهای اسلامی باید این اهداف را پیگیری کنند تا بتوانند با کمک هم در لابی های سیاسی مساله صلح آمیز انرژی هسته ای را به عنوان یک موضوع استراتژیک و فرهنگی در بین جوامع جهانی ترویج دهند.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
518/7483/590/587 شماره 069 ساعت 11:20 تمام
۰ نفر