۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7151270
T T
۰ نفر

استاندار خوزستان:

۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7151270
استاندار خوزستان: حل مشکل اشتغال خوزستان نیازمند بهره گیری از تمام ظرفیت هاست ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/19 اجتماعی.نشستها.کارگروه اشتغال اهواز- استاندار خوزستان حل مشکل اشتغال این استان را در گرو بهره گیری از تمام ظرفیت ها دانست و گفت: برای ایجاد فرصت های شغلی در خوزستان دستگاه های اجرایی در کنار بخش خصوصی از تمام توان و ظرفیت خود بهره بگیرند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی سیدجعفر حجازی روز شنبه در کار گروه اشتغال استان خوزستان در سرسرای استانداری افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در استان مشکل اشتغال این استان قابل حل است به شرطی که دستگاه های اجرایی از حداکثر توان و ظرفیت خود برای رونق کسب و کار و تولید استفاده کنند.
وی همچنین با تاکید بر نقش بخش خصوصی در ایجاد اشتغال و تولید در استان گفت: با فراهم کردن بستر مناسب و حمایت از بخش خصوصی این بخش می تواند نقش مهم و موثری در ایجاد فرصت های شغلی در خوزستان ایفا نماید.
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در ایجاد فرصت های شغلی در استان خوزستان حتی باید به اشتغال خانگی نیز توجه کرد چرا که این بخش دارای ظرفیت قابل توجهی در زمینه تولید و اشتغال خانوار می باشد که باید جدی گرفته شود.
حجازی از جمله موارد مهم و موثر در رونق کسب ، کار ، تولید و اشتغال در خوزستان را استفاده حداکثری واحدهای تولیدی از ظرفیت تولیدی خود دانست و تصریح کرد: برای اینکه واحدهای تولیدی استان خوزستان با حداکثر ظرفیت فعالیت نمایند باید فرهنگ مصرف تولیدات داخلی در مردم نهادینه شود و مردم با تعصب و حساسیت تولیدات درون استان از آب آشامیدنی گرفته تا قطعات و تجهیزات مورد نیاز بخش صنعت را مصرف نمایند.
نماینده عالی دولت در استان خوزستان همچنین در این نشست تمامی دستگاه های اجرایی استان را ملزم کرد تا برای کمک به کارخانجات و تولیدکنندگان استان و ایجاد ظرفیت تولید و اشتغال ، تمام مواد مصرفی مورد نیاز خود از خوردنی گرفته تا تجهیزات و قطعات مورد نیاز دستگاه مربوطه را تنها از تولیدکنندگان استانی تهیه نمایند.
وی همچنین با تاکید بر بکارگیری نیروی بومی در طرحها و پروژه های در دست اجرا در استان گفت: تمامی دستگاه های اجرایی ملزم هستند تا نیروی کار مورد نیاز خود را تنها از میان افراد بیکار استان خوزستان تامین نمایند.
حجازی بیان داشت: تمامی دستگاه های اجرایی باید ضمن پیگیری طرحها و پروژه های در دست اجرا ، بررسی کنند تا چه تعداد و چند درصد افراد بکار گرفته شده در این طرحها و پروژه ها از افراد غیر بومی می باشند.
استاندار خوزستان همچنین با توجه به اتمام تصویب اعتبار برای اجرای طرح های تولید و اشتغالزا در جلسات کارگروه اشتغال استان اظهار داشت : از هفته آینده کار نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی در رابطه با طرحهای مصوب اشتغال زا آغاز شده و روند اجرای طرحهای مصوب و اشتغال زا توسط بازرسان رصد می شود.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست در سخنانی با ابراز رضایت از روند پیگیری و اجرای طرحهای اشتغالزا در استان خوزستان گفت:با بسترسازی و حمایت از بخش خصوصی زمینه سرمایه گذاری و تولید در خوزستان گسترش می یابد.
ناصر سودانی افزود: خروجی جلسات کارگروه اشتغال باید کاهش نرخ بیکاری و افزایش فرصت های شغلی و گره گشایی از مشکلات کار آفرینان و سرمایه گذاران باشد.
در کارگروه اشتغال استان خوزستان ضمن رفع مشکلات تعدادی از طرحهای بزرگ تولیدی در استان ، اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل و یا اجرای چند طرح بزرگ تولید و اشتغال زا در بخش های مختلف کشاورزی ، صنعت مورد تصویب قرار گرفت.ک/2 **648/646/642شبک ** شماره 004 ساعت 00:47 تمام
۰ نفر