۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7149497
T T
۰ نفر
یک مرجع تقلید:مقاصد شهید مطهری باید درجامعه پیاده شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/10 اجتماعی.آیات عظام.شهید مطهری قم- حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید گفت: مقاصد اصلی شهید مطهری باید در جامعه احیا شود و این مقاصد همان راه اسلام و اهل بیت عصمت وطهارت (ع) می باشد.
به گزارش روز جمعه ایرنا، وی در دیدار مسوولان ستاد برگزاری مراسم شهید مطهری ادامه داد: مقاصد آن شهید والامقام استقلال دینی و مذهبی است چرا که مردم در سایه دین و اسلام رشد پیدا می کنند و مراکز علمی و دانشگاهی از پرتو معارف اسلام روشن می شوند.
وی بیان کرد: باید ترویج نوشته ها و کتاب های این فیلسوف و متفکر اسلامی نیز در همین راستا باشد تا حاکمیت اسلام بر مملکت استقرار پیدا کند و نقاط ضعف بواسطه این برنامه ها کم شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تجلیل از مقام شامخ علما بویژه علامه شهید مطهری اظهار داشت: در اسلام بر بزرگداشت مقام علما و علم تاکید فراوانی شده است و هر چه از علما بیشتر تجلیل شود حیات دینی مردم کامل تر می شود.
آیت الله صافی اظهارداشت: برکات و خدمات علما در ترویج دین و اقامه شعایر اسلامی باید همواره مورد توجه عموم جامعه باشد که عالمان دینی در این راه تا سر حد شهادت پیش رفته اند. ک/2 /7403/550/ 675 شماره 018 ساعت 09:22 تمام
۰ نفر