۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7149153
T T
۰ نفر
زلزله پنج ریشتری روستای رودبار کنجی هرمزگان تلفاتی نداشته است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/08 اجتماعی.حوادث.زلزله.هرمزگان بندرعباس - سرپرست اداره کل مدیریت بحران هرمزگان گفت: زلزله پنج ریشتری بامداد امروز(چهارشنبه ) روستای رودبار کنجی بندر خمیر از توابع این استان تلفات جانی و مالی نداشته است.
مهندس احمد غیبی چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود : این زلزله در عمق 22کیلومتری زمین و در روستای رودبار کنجی واقع در 54کیلومتری بخش رویدر، 66کیلومتری بندرخمیر، 135کیلومتری غرب بندرعباس و یکهزارو سه کیلومتری تهران به ثبت رسیده است.
به گفته وی، از 31 تیرماه سال گذشته تاکنون این سومین زلزله ای است که با این قدرت در محدوده استان هرمزگان به ثبت رسیده است.
سی یکم تیرماه سال گذشته زلزله ای به قدرت 4/5 ریشتر( پنج و چهاردهم ) در لافت قشم و 13آبان ماه نیز زلزله ای به شدت چهارو نه دهم ریشتر(9/4) شهر بندرعباس را به لرزه درآورد که خسارات مالی و جانی نیز به همراه داشتند.
سرپرست اداره کل مدیریت بحران هرمزگان اظهارداشت: در سالی که گذشت حدود 70زلزله در این استان به ثبت رسیده است.
گزارش ایرنا به نقل ازاطلاعات منتشره پایگاه اطلاع رسانی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران حاکی است که طی 40روز گذشته تاکنون تعداد 60 زلزله به بزرگی بالای دو و نیم ریشتر (5/2) در نقاط مختلف کشوراتفاق افتاده که شدت زلزله بامداد امروز روستای رودبارکنجی بندر خمیر ازتوابع هرمزگان بالاتر از همه آنها بوده است.
بر پایه این اطلاعات از ساعت سه و 28دقیقه بامداد امروز تا ساعت هشت و 17دقیقه چهارمورد زلزله درهرمزگان به ثبت رسیده که یک مورد آن با قدرت سه و دو دهم (2/3) ریشتر در شهر بستک واقع در 220کیلومتری غرب بندرعباس مرکز این استان و سه زلزله دیگر در روستای رودبار کنجی ازتوابع بندر خمیر به ثبت رسیده است.
در پایگاه اطلاع رسانی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله های با قدرت بیش از دو و نیم ریشتر کشور به ثبت رسیده است.
استان یک میلیون و 500هزارنفری ساحلی هرمزگان یکی از مناطق زلزله خیز کشور محسوب می شود.ک/4 512/668 شماره 204 ساعت 17:21 تمام
۰ نفر