۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7148003
T T
۰ نفر

معاون وزیر ارشاد :

۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7148003
معاون وزیر ارشاد : تئاتر به غنی سازی احساسات متعالی و آرمان های حقیقی بشری می اندیشد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/02 فرهنگی.روز جهانی تئاتر.پیام معاون وزیر.مضاعف همدان- معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور هنری در پیامی به مناسبت اردیبهشت تئاتر ایران گفت: تئاتر همواره به غنی سازی روح و احساسات متعالی و آرمان های حقیقی بشری می اندیشد.
حمید شاه آبادی در این پیام که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری ایرنا قرار گرفت آورده است: تئاتر تلاش و کوششی است که عنصر توهم و خیال را به اکسیر خود به تعهد و ایمان مبدل می سازد و پلی از معرفت و دوستی را با قلبی مشترک بر پایه همدلی ها بنا می نهد.
وی با بیان اینکه امسال سومین سال متوالی است که در رسمی پسندیده، خانواده تئاتر ایران جشن بزرگ خود را تحت عنوان اردیبهشت تئاتر ایران برگزار می کند، گفت: این سنت، سر آغاز فصل فعالیت های نمایشی در آغازین روزهای سال نو است.
شاه آبادی افزوده است: جشن های پیوسته و هماهنگ یک ماهه تئاتر ایران در سراسر کشور در ماه اردیبهشت، نشانگر وحدت و همدلی خانواده فرهیخته تئاتر است.
وی ادامه داد: همچنین این جشن ها مجال مغتنمی است تا جامعه تئاتر در ارزیابی فعالیت های نمایشی یکساله خود، ضمن پاسداشت تجارب گذشتگان، زمینه پیوند و ارتباط آنان با نسل های تازه و جوان را مستحکم تر کند تا دستیابی به قلب های مردم به عنوان مخاطبان اصلی این هنر آسان تر شود.
شاه آبادی استحقاق تئاتر ایران را قله های رفیع هنر مردمی و شکوفایی در عرصه بین المللی و احراز رتبه نخست در منطقه دانست و تحقق این مهم را در سایه تحولی عظیم و تدوین چشم اندازی روشن و بازنگری شیوه های اجرایی با نگاهی نقادانه و البته منصفانه برشمرده است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور هنری در این پیام خواستار تعامل و همکاری هر چه بیشتر اصحاب تئاتر برای ارتقا و تعالی این هنر شده و بیان داشته که افق تازه ای از رشد و شکوفایی در آسمان تئاتر کشور پیش چشمان هنرمندان این عرصه است.
شاه آبادی در پایان سرافرازی تئاتر ایران و نیل به آینده درخشان را مستلزم تلاش مضاعف و اهتمام سترگ هنرمندان سخت کوش این رشته والای هنری برشمرده که با قدرت جادویی خود پرده های جدایی را کنار کشیده و روح کمال جویی را در پیکره فرهنگی جامعه جاری خواهند ساخت.
564 شماره 150 ساعت 18:00 تمام
۰ نفر