۳۱ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7147564
T T
۰ نفر
عضو جامعه مدرسین: کنترل موالید روش مناسبی برای رفع مشکلات نیست ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/31 اجتماعی.جمعیت.کنترل قم - عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه گاهی ما برای رفع برخی مشکلات به جای برنامه ریزی مناسب، روش های انحرافی را انتخاب می کنیم که مساله کنترل موالید نیز این گونه است و برای رفع مشکلات مناسب نیست.
حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: اگر به فرمایشهای مقام معظم رهبری مانند اصلاح الگوی مصرف و همت و کار مضاعف توجه کنیم دلیلی برای کنترل جمعیت نخواهد ماند.
وی اظهار داشت: با نظر رییس جمهوری در مورد افزایش جمعیت موافق هستم، چرا گاهی خانواده هایی با جمعیت بالا از نظر اقتصادی، فرهنگی و حتی اخلاقی و تربیتی از برخی خانواده هایی با جمعیت کمتر نیز پیشرفته تر می باشند.
رجبی گفت: محدود کردن نسل ها در شرایط کنونی معقول نیست و ما اگر مشکلی داریم باید با برنامه ریزی مناسب، برای رفع آنها تلاش کنیم، ایجاد محدودیت برای جمعیت روش درستی نیست.
عضو شورای عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: کشور ما از نظر منابع بسیار غنی است و امروز مسوولان باید برای نسل های آینده برنامه ریزی کلان داشته باشند، اگر جمعیت را کنترل کنیم ممکن است مانند برخی کشورهای غربی با نسل پیر مواجه شویم، کشورهای غربی امروز یک نسل پیر دارند.
رجبی یادآورشد: ما برای رفع مشکل بیکاری یا مسکن و حتی مسائل اقتصادی روش هایی که مورد پسند دین نیست، انتخاب نکنیم، فرهنگ دینی می تواند ما را در مسیر بهتر برای رفع مشکلات هدایت کند.
وی اظهار داشت: نیروی انسانی کیفی نیاز هر جامعه است و نباید به بهانه مشکلات از تکثر نسل ها جلوگیری کنیم.
رجبی گفت: امید است که مسوولان با کار کارشناسی و تلاش برای رفع مشکلات، محدودیت ها را برای تعدد فرزندان برطرف کنند.ک /3 7401//536 شماره 185 ساعت 17:14 تمام
۰ نفر