۳۱ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7147388
T T
۰ نفر

جهان امروز نیازمند پیام صلح و دوستی حافظ شیرازی است

۳۱ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7147388
جهان امروز نیازمند پیام صلح و دوستی حافظ شیرازی است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/31 فرهنگی.شعر.حافظ شیراز- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: جهان امروز ما بیش از هرزمان دیگر به پیام صلح و دوستی و عشق ورزی حافظ شیرازی نیازمند است.
به گزارش خبرنگار ایرنای فارس، منصور طبیعی شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح نخستین همایش بین المللی شاعران ایران و جهان و در آیین شعرخوانی در جوار آرامگاه حافظ در شیراز افزود: خواجه شیراز که حافظ قرآن است سلطان و اسوه فرهنگ و فرزانگی است.
وی بیان کرد: حافظ این شاعر توانمند شیراز که حافظ قرآن کتاب هدایت بشر است، قرن ها است که پیام صلح و دوستی و عشق را در قالب شعر فارسی به فارسی زبانان و دیگر ملل جهان رسانده و هدایت کرده است.
طبیعی اضافه کرد: شعر حافظ آرام، غنی و دارای بسیاری از صنایع بدیعی و ایهام است که مانند جویباری روان جریان به سمت عشق پاک خدایی و هدایت گری دارد.
وی ادامه داد: حافظ منادی عشق و صلح و دوستی است عشقی که هدایتگر و مقدس است و او متعلق به یک شهر و کشور و ملت نیست بلکه نیاز جامعه و انسان امروز دراین بخش به او به خوبی احساس می شود.
طبیعی اظهار داشت: شیراز، سند زنده و گویای و اصالت ملی ایران است.
وی گفت: شیراز شهری است که از جلوه های شکوهمند خدادادی و طبیعی و آثار ارزشمند باستانی را یک جا و در کنار هم برخوردار است که لهجه شیرین مردمان این شهر یادآور کهن ترین و غنی ترین زبان جهان است.
طبیعی افزود: شیراز از جمله پاک ترین خاک های آمیخته شده به عشق در عالم است که پاک نهادان و روشن ضمیران فرهنگ ایرانی از جمله حضرت احمد ابن موسی الکاظم (ع)، سعدی، حافظ، ملاصدرا، سیبویه، قطب الدین شیرازی، عبدالله خفیف، روزبهان، ابوحیان، ابن مقله و هزاران قبله گاه اندیشه و ایمان و باور را پرورانده و در خود جای داده است.
در این همایش، شاعران ایرانی و خارجی در جوار ارامگاه حافظ شیرازی به شعر خوانی پرداختند.
نخستین همایش بین المللی شاعران ایران و جهان در سه شهر تهران، اصفهان و شیراز برگزار می شود که با توجه به اجرای یک دوم از برنامه های این همایش بین المللی در شهر شیراز سه نشست با حضور این شاعران برگزار می شود.
شعرخوانی در دانشگاه شیراز، بازدید از بازار وکیل و بنیاد فارس شناسی، مراسم شبی با سعدی و بازدید از تخت جمشید برنامه های اجرایی این همایش بین المللی در شیراز هستند.ک/2 7382/ 675 شماره 012 ساعت 09:28 تمام
۰ نفر