۲۶ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7146577
T T
۰ نفر

رییس سازمان زندانهای کشور:

۲۶ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7146577
رییس سازمان زندانهای کشور: زندان باید مکانی برای تربیت و بهسازی شخصیت زندانیان باشد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/26 اجتماعی.سازمان زندانها.معارفه همدان - رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: زندان باید مکانی برای اصلاح و سالم سازی رفتار و شخصیت زندانیان باشد.
غلامحسین اسماعیلی روز پنج شنبه در آیین معرفی مدیر کل جدید زندانهای استان همدان افزود: برای تحقق این منظور مدیران این سازمان باید برای دوره اقامت زندانی در زندان ، برنامه ریزی کنند.
وی با تاکید بر ضرورت سالم سازی محیط اجتماعی گفت: اگر چه وجود زندان برای جلوگیری از هنجار شکنی در جامعه ضروری بوده ولی مسوولان همواره به دنبال راهکارهایی برای کاهش جمعیت زندان هستند.
وی اضافه کرد: اجرای برنامه های کارشناسی و مدون فرهنگی و تربیتی بهترین روش برای بازسازی شخصیت زندانیان در مدت اقامت در زندان است.
رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور ادامه داد: مدیران باید با اجرای این برنامه ها زمینه بازگشت همراه با سلامت زندانیان به جامعه را فراهم کنند.
وی با ذکر ضرورت توجه به حقوق شرعی و انسانی زندانیان در جامعه اسلامی گفت : رعایت حقوق زندانی از سیاست های اصلی این سازمان به شمار می رود.
اسماعیلی، افزود: اگر چه زندانی به علت انجام کار خطا در بند قانون اسیر شده ولی باید حقوق و کرامت انسانی وی حفظ شود.
وی تاکیدکرد: هیچ کس حق ندارند مجازات و تنبیهی اضافه بر آنچه قاضی به عنوان مجازات تعییین کرده بر وی تحمیل کند.
رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور افزود: اگر چه سازمان زندان ها نظارت و تاکید جدی بر رعایت حقوق زندانیان دارد ولی نباید این امر موجب اقتدار زندانی بر زندانبان شود.
اسماعیلی تاکید کرد: زندانیان نباید در این محیط احساس اقتدار کنند بلکه این مکان باید زمینه ای برای اصلاح آن ها باشد.
وی با ذکر ضرورت هماهنگی مدیران این سازمان با سایر نهادهای دولتی اظهار داشت: همسو بودن و تعامل دو سویه قوه مجریه و قضاییه زمینه خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم را فراهم می کند.
وی ادامه داد: تعامل همه جانبه مسوولان با یکدیگر موجب تحقق پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب می شود.
رییس کل دادگستری استان همدان نیز با تاکید بر مجازات های جایگزین به جای زندان اظهار داشت: هم اینک دو هزار 500 نفر در زندان های این استان محبوس هستند که تنها 400 زندانی از این تعداد مرتکب بزه کاری و جرایم سنگین شدند.
نصرت ا.. اعتماد اضافه کرد: آمار کسانی که مدت یک هفته در زندان محبوس شده سپس از زندان آزاد می شوند بسیار بالا است وی اضافه کرد: برخی از زندانی ها به عللی نظیر تاخیر در فراهم کردن وثیقه مجبور به تحمل حبس تا یک هفته می شوند.
وی با اشاره بر لزوم راه اندازی بازداشتگاه موقت گفت: در این صورت دیگر آمار افرادی که مجبور به تحمل زندان به معنای خاص آن می شوند کاهش می یابد.
رییس کل دادگستری استان همدان تاکید کرد: باید زمینه ورود نشدن این اشخاص به زندان فراهم شود چرا که این اشخاص استحقاق زندانی شدن را ندارند در پایان این آیین از زحمات محمد علی محمدی مدیر کل سابق زندان های استان همدان قدردانی و کریم ملکیبه عنوان مدیر کل زندان های این استان منصوب شد.
کریم ملکی قبل از منصوب شدن به این سمت در سمت مدیر کل زندان های استان کردستان مشغول به خدمت بود.
همچنین رییس سازمان زندان ها پیش از شرکت در این آیین اقدام به بازدید از کانون اصلاح و تربیت این استان کرد.
در این بازدید سرزده رییس سازمان زندان های کشور و هیات همراه از بخش های مختلف کانون اصلاح و تربیت همدان از جمله باشگاه ورزشی و مرکز فنی و حرفه ای بازدید کردند.
اسماعیلی، در این بازدید ضمن دیدار و گفت و گو با مددجویان، از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفت و دستورات لازم برای رفع آن صادر کرد.
564/7519 شماره 224 ساعت 18:48 تمام
۰ نفر