۲۴ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7145764
T T
۰ نفر

معاون مدیرکل حراست وزارت علوم:

۲۴ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7145764
معاون مدیرکل حراست وزارت علوم: حراست دانشگاه، محرم و سنگ صبور هیئت علمی و دانشجویان است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/24 اجتماعی.حراست.دانشگاه قزوین - معاون مدیرکل حراست مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه حراست دانشگاه در رفع مشکلات چراغ راه است نه چماق سر گفت: حراست دانشگاه همواره محرم راز و سنگ صبور هیئت علمی ، دانشجویان و کارکنان است عبدالرضا داوری دوشنبه شب در مراسم تودیع مدیر حراست دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره ) قزوین افزود: حراست هیچگاه بدنبال مچگیری نبوده و تذکرش در باب دلسوزی است و نقشی بسیار هدایتگرانه در ابعاد مختلف دارد.
وی با اشاره به اینکه اکنون نظام جمهوری اسلامی به جایگاه علمی دست یافته که دیروز برای ایران خط قرمز بود، بیان داشت: دشمن مترصد دستیابی به میزان پیشرفت ایران در حوزه فنآوری است و در این میان حساسیت کار حراست در این خصوص افزایش یافته است.
داوری با اشاره حوادث پس از انتخابات سال 88، افزود: با وجود خط و نشان های دشمنان، ملت ایران با حضور حماسی و پیروی از سخنان رهبری تمامی این نقشه های شوم را نقش برآب کردند، بنابراین حراست نیز باید در راستای حفظ این دستاوردها مراقب دسیسه های مستکبرین و مخالفان نظام باشد.
معاون مدیرکل حراست مرکزی وزارت علوم، کار در محیطهای علمی را بسیار حساس و دارای ظرایف خاص خودش دانست و افزود: باید بسیار مدبرانه و با درایت در چنین محیطهایی عمل کرد.
داوری خاطرنشان کرد: استادان جزو فرهیختگان جامعه بوده و دانشجویان نیز بدلایل ویژگی سنی بسیار پر انرژی، آزادیخواه و آرمان گرا هستند، بنابرین حراست باید با یک رفتار منطق با آنان برخورد نمایند.
وی در ادامه با ارائه گزارشی مختصر در ارتباط با عملکرد حراست مرکزی، افزود: امسال برای سال سوم است که حراست وزارتخانه به عنوان دستگاه نمونه و برتر انتخاب می شود.
به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره ) قزوین نیز در این مراسم گفت: حراست می تواند یک مشاور امین برای همه بخش های مدیریتی دانشگاه باشد.
دکتر عبدالعلی آل بویه افزود: نگرش مدیریت دانشگاه به پست حراست یک نگاه فقط امنیتی نیست، بلکه این جایگاه به نوعی کار فرهنگی، مشاوره ای، آسیب شناسی و فرهنگ سازی را در دانشگاه انجام می دهد.
وی اظهار داشت: مدیریت دانشگاه با اعضای هیئت علمی صاحب فکر و اندیشه و قشر جوان دانشجو در ارتباط است و همین امر وظیفه حراست دانشگاه را دو چندان می کند.
به گفته این مسوول، آستانه تحمل افراد در این پست حساس باید بالا باشد و با مسایل پیش رو با حلم و بردباری برخورد کنند، البته تاکنون نیز همین سیاست در برابر مشکلات و آسیب ها وجود داشته است.
دکتر آل بویه وظیفه حراست و سایر کارکنان دانشگاه ایجاد فضایی آرام و امن دانست تا استاد و دانشجو بتوانند با آسایش خاطر به وظیفه اصلی خود، پژوهش و آموزش بپردازند.
گفتنی است، در پایان حکم انتصاب آقای علی اصغر علوی بعنوان مدیر حراست دانشگاه توسط ریاست دانشگاه و معاون مدیرکل حراست مرکزی وزارت علوم به ایشان تفویض شد و از زحمات آقای محمد سرداغی مدیر حراست پیشین دانشگاه تقدیر شد.
7394/ 603/ 1448/506 شماره 011 ساعت 08:58 تمام
۰ نفر