۱۸ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7144430
T T
۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش :

۱۸ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7144430
وزیر آموزش و پرورش : شادابی جامعه مرهون نگاه ویژه به مدارس است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/18 اجتماعی.آموزش و پرورش.زنگ سلامت ارومیه- وزیرآموزش و پرورش گفت: نشاط و شادابی جامعه، توسعه پایدار و داشتن آینده درخشان همه مرهون نگاه ویژه به مدارس است.
.
به گزارش خبرنگارایرنا، حمید رضا حاجی بابایی، روز چهارشنبه درآئین نواخته شدن زنگ سلامت دردبستان نیلوفرارومیه افزود: سلامت به عنوان یک نیاز درجامعه احساس می شود و اگرمی خواهیم همواره در تمامی ارکان جامعه رسوخ پیدا کند راهی جز ورود به آموزش و پرورش ندارد.
وی، توجه به سلامت محیط مدرسه، بهبود تغذیه درمدرسه، تحرک فیزیکی را از جمله مسائل و محورهای اساسی این وزراتخانه ذکرکرد و گفت: ارائه خدمات جهت سلامت روانی، مشاوره درمدارس، کمک گرفتن از والدین در برنامه ریزی برای ارتقاء سلامت از جمله مهم ترین برنامه های سلامت در مدارس است.
وزیرآموزش و پرورش، با اعلام اینکه اولین نیاز برای سلامت مدرسه توجه ویژه به مساله ورزش است اظهارکرد: وزارت آموزش و پرورش دراین راستا دریک برنامه مدون با بهره گیری ازفرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، مدرسه را به سمت داشتن روحیه تهذیب، تحصیل و ورزش سوق می دهد.
وی همچنین درخصوص سیاست دولت در راستای توجه به ورزش اظهارکرد: بنا برسیاست دولت دراین راستا درصورتی که بخواهیم در ورزش همگانی و ارتقاء سلامت جامعه و ابعاد قهرمانی گام برداریم باید ورزش را درآموزش و پرورش نهادینه سازیم.
حاجی بابایی همچنین درخصوص مصوبات سفر خود به استان اضافه کرد: با ورود به استان شهیدپرورآذربایجان غربی احداث 80 سالن ورزشی و 300 نمازخانه درمدارس به تصویب رسید.
وی، یک مدرسه موفق را درگرو توجه به نکات بهداشتی، نشاط و شادابی دانست وافزود: توسعه پایدار و داشتن نیروهای پرنشاط که آینده درخشانی برای کشور را رقم می زند، در سایه مدیریت منسجم در مدارس است.
حاجی بابایی، همچنین درخصوص نامگذاری سال به نام سال همت مضاعف و کارمضاعف گفت: همت مضاعف و کار مضاعف در مجموعه آموزش و پرورش عبارت از توجه ویژه به فرهنگیان درسراسر کشور است.
دراین مراسم زنگ سلامت توسط وزیران آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صدا درآمد.
1495/581 شماره 377 ساعت 18:56 تمام
۰ نفر