۳ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7141539
T T
۰ نفر
رهبر شیعیان پاکستان : تلاش مضاعف مسلمانان برای وحدت ضروری است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/03 سیاسی.مسلمانان.وحدت قم - رهبر شیعیان پاکستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و نا مگذاری سال جدید به نام همت مضاعف و کار مضاعف، تلاش مضاعف مسلمانان را برای ایجاد وحدت ضروری دانست.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از مرکز خبر حوزه ، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی، دوشنبه شب در همایش وحدت اسلامی و توطئه های جهانی درقم، شناخت توطئه های دولت های استکباری را ضروری دانست و تاکید کرد: باید توطئه های دشمنان اسلام را شناخته و وحدت را در میان مسلمانان گسترش دهیم.
وی با استناد به آیات قرآن یادآورشد: قرآن کریم، مسلمانان را به وحدت فرا می خواند و ما نیز به عنوان مسلمان، باید به این سخن قرآن توجه نماییم.
حجت الاسلام علی نقوی اضافه نمود: حفظ وحدت، عمل به وحی الهی است، بنابراین ما مکلفیم که آن را حفظ کرده و برای احیای آن تلاش کنیم.
وی افزود: دشمن با ایجاد تفرقه تلاش دارد فرهنگ و قدرت مسلمانان را از بین ببرد، از همین رو، مسلمانان با حفظ وحدت خود، هم به آیه قرآن عمل نموده اند و هم در برابر دشمنان قدرتمند شوند.
وی تلاش های رهبر کبیر انقلاب اسلامی را در ایجاد وحدت، میان مسلمانان بسیار ارزشمند برشمرد و عنوان داشت: امام خمینی (ره ) وحدت را دلیلی بر حفظ اسلام می دانستند و بنده کمتر سخنانی از ایشان شنیده ام که درباره وحدت مسلمانان در آن مطلبی وجود نداشته باشد.
وی با بیان مشترکات میان مسلمانان تاکید کرد: نماز، فرهنگ دینی، محرمات و واجبات و... از جمله مشترکاتی است که اختلافات اندکی میان مذاهب اسلامی در آن ها وجود دارد، اما مهم ترین وجه اشتراک مسلمانان، مبارزه و رهایی از افکار استکباری دولت های غربی است که باید توجه زیادی به آن داشته باشیم.
وی در بیان اهداف و فعالیت های شیعیان در پاکستان گفت: حفظ وحدت مسلمانان پاکستان، ایجاد یکپارچگی در میان شیعیان، برداشتن موانع وحدت و جلوگیری از خرافات و انحرافات فقهی و عقیدتی و... از اهداف مهمی است که شیعیان پاکستان برای تحقق آن تلاش می کنند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: مرجعیت، ادامه سلسله رسالت و امامت است و اگر مردم آن را از دست بدهند، نمی توانند کاری را به سرانجام برسانند.
380/ 3404 شماره 036 ساعت 12:42 تمام
۰ نفر