۱۹ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7138095
T T
۰ نفر
برای ماندگاری بیشتر زائر در مشهد باید برنامه ریزی منسجمی انجام شود ..................................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/07/1390 اقتصاد.زائران.مسافر مشهد _ استاندار خراسان رضوی بر برنامه ریزی منسجم و ایجاد امکانات وخدمات مناسب برای ماندگاری بیشتر زائران و مسافران در مشهد تاکید کرد.
"محمود صلاحی" روز سه شنبه در آیین راه اندازی شرکت مدیریت زیارت و گردشگری میزبان زائر مشهد الرضا (ع) در مشهد افزود: در این میان مدیریت زیارت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی اظهار داشت: باید در استان و شهر مشهد نهایت مطلوبیت زیارت و بهترین خدمات و امکانات را همراه با شرایط فرح زا، آرامش بخش و بهره گیری هر چه بیشتر از معنویت زیارت در شهر ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه امکان خدمت رسانی مطلوبتر به زائران و بهره مندی مادی، معنوی و روحی هرچه بیشتر آنان از سفر به مشهد در سفرهای گروهی بیشتر از سفرهای انفرادی است، افزود: باید این امر در استان مدیریت و محقق شود.
وی اظهار داشت : باید مسوولان استان به این شرکت کمک کنند تا ظرف دو سال آینده دست کم یک سوم زائران به صورت گروهی و کاروانی به مشهد سفر کرده و از خدمات و امکانات مناسب سفرهای سازماندهی شده در قالب تور بهره مند شوند.
وی افزود: هم اکنون فقط سه درصد از مسافران مشهد از تورهای زیارتی و گردشگری استفاده می کنند و مابقی به صورت انفرادی به این شهر سفر می کنند.
صلاحی با اشاره به حضور سالانه 25 میلیون زائر در مشهد و افزایش هر ساله این تعداد ابراز امیدواری کرد، با فراهم کردن زیرساخت های لازم مشهد به قطب گردشگری مذهبی دنیا تبدیل شود.
رییس هیات مدیره شرکت مدیریت زیارت و گردشگری میزبان زائر مشهد الرضا (ع) نیز در این آیین سازماندهی و اعمال مدیریت یکپارچه در زمینه ارائه خدمات با کیفیت مطلوب به زائران، کاهش هزینه ها در کنار افزایش کیفیت سفرهای زیارتی و افزایش کمی و کیفی مدت اقامت زائران در مشهد را از جمله اهداف مورد توجه این شرکت ذکر کرد.
"حسین علیپور" از آغاز مطالعه ساخت پنج دهکده اقامتی و توریستی در مشهد خبر داد و افزود : یکی از این طرح ها در کلات با وسعت پنج هزار هکتار و با در نظر گرفتن جاذبه های توریستی از قبیل کاخ خورشید، آب و هوای مطلوب، احداث پارک حیات وحش و دریاچه های مصنوعی می تواند به عنوان قطب جدید گردشگری شرق کشور معرفی شود.
وی با اشاره به اجرای طرح کارت سفر اظهار داشت: برنامه ریزی کرده ایم در مرحله نخست یک میلیون زائر را زیرپوشش کارت سفر ببریم و در سال نخست به 100 هزار نفر از این جمعیت هر یک به میزان یک میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.
در این آیین سامانه جامع برنامه ریزی سفر زائران رضوی و کارت زائر نیز رونمایی شد.
با راه اندازی این سامانه مسافران از هر نقطه کشور می توانند با مراجعه به این سایت، گروه، زمان، محل اقامت و وسیله نقلیه و اماکن اقامتی و تفریحی مورد نظر خود را از قبل تعیین و برنامه ریزی کنند. /2 2713 /664/330
۰ نفر