۱۴ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7136832
T T
۰ نفر

معاون وزیر آموزش و پرورش

۱۴ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7136832
معاون وزیر آموزش و پرورش بحث مدارس غیر دولتی نیازمند توجه ویژه است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/07/14 اجتماعی.داخلی.آموزش و پرورش.همدان 90 همدان - معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس غیر دولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده گفت: با توجه به اینکه مدارس غیردولتی توفیقات خوبی در بخش های مختلف داشته ، به همین دلیل بحث این مدارس نیازمند توجه ویژه است.
به گزارش ایرنا فرشته حشمتیان روز پنجشنبه در نشست موسسان مدارس غیردولتی استان همدان نقش مردمی و خیران مدرسه ساز در حوزه مدارس غیر دولتی را بسیار تاثیرگذار دانست و افزود : باید با آسیب شناسی و بررسی مشکلات حرکت جدی برای رفع موانع این مدارس صورت گیرد و یکی از اهداف اساسی ما فعالیت جدی برای تقویت این مدارس است.
وی با اشاره به اینکه هشت درصد مدارس کشور مدارس غیردولتی است، اظهار داشت: امروز خانواده آموزش و پرورش به عنوان محوری ترین حوزه تاثیرگذار تربیتی جامعه مورد هجوم دشمنان است.
وی تصریح کرد: افراد مغرض هر جا که توفیقاتی را مشاهده کنند هجمه های خود را در آنجا پیاده می کنند که از این طریق به طور قطع به سراغ نهاد تعلیم و تربیت خواهند آمد.
حشتمیان عرصه تعلیم و تربیت را یک عرصه سرنوشت ساز دانست و افزود: مدارس غیر دولتی باید براساس سیاست های محوری و اثرگذار وزیر آموزش و پرورش حرکت کنند چرا که وی تحول بنیادین در زمینه های مختلف را خواستار است.
وی اضافه کرد : باید مدارس غیردولتی بیشتر مطالعه شود و تقویت مدارس موفق برای تاثیرگذاری روی دیگر آموزشگاهها ضروری است.
وی تصریح کرد: راه برخورد با مدارس متخلف، تعطیلی آنها نیست بلکه باید با تقویت مدارس غیردولتی موفق تلاش جدی برای توسعه فعالیت های دیگر واحدهای آموزشی در این زمینه داشت.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده گفت: هدایت، حمایت و نظارت بر مدارس غیردولتی به عنوان یک ضرورت تلقی می شود و باید به سمت تقویت مدارس اسلامی و انقلابی پیش رویم.
وی گفت: به منظور حمایت جدی از مدارس غیردولتی به زودی سفرهای رسمی ما به استان های مختلف کشور برای بررسی مسایل و مشکلات آغاز می شود.
حشمتیان با اشاره به اینکه امروز در مدارس غیردولتی هنر خلاقیت را سراغ داریم، افزود: باید اصول اساسی تعلیم و تربیت را به عنوان یک ضرورت و از سیاست های کلی وزیر آموزش و پرورش به خوبی دنبال کنیم.
وی سرعت، دقت و پیگیری را از ضرورت های حوزه کاری خود دانست و اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش تاکید جدی دارد که مدارس دولتی و غیردولتی در یک رقابت سالم و مثبت با هم فعالیت کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: باید از ظرفیت مدارس غیردولتی به خوبی استفاده کنیم تا باعث تقویت دیگر مدارس کشور شود.
حشمتیان افزود: علاقمند توسعه مدارس هستم و باید مدیران مدارس موفق کشور برای توسعه فعالیت های خود در محورهای آموزشی، تربیتی و پرورشی فعالیت جدی داشته باشند.
در این نشست موسسان مدارس غیردولتی استان همدان مسایل و مشکلات خود را با معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده در میان گذاشتند.
7268/551/1139 شماره 095 ساعت 11:43 تمام
۰ نفر