۲۶ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7132326
T T
۰ نفر

حجت الاسلام قرائتی:

۲۶ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7132326
حجت الاسلام قرائتی: تمامی ادارات هنگام اذان برای اقامه نماز اول وقت تعطیل شوند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/26 فرهنگی.شتاد اقامه نماز.جشنواره نماز.همدان همدان- رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: تمامی ادارات و دستگاه های دولتی و سازمان ها باید برای اقامه نماز اول وقت تعطیل شوند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام محسن قرائتی روز شنبه در جشنواره سراسری فرهنگی و هنری نماز در همدان با بیان اینکه اقامه نماز از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است افزود: برای اقامه نماز اول وقت، مغازه ها و دانشگاه ها نیز باید تعطیل شود تا این فریضه الهی عقب نیفتد.
وی با بیان اینکه نماز اسرار بسیاری در وجود خود دارد اضافه کرد: هنرمندان با استفاده از ظرفیت های مناسب،اسرار نماز را به صورت فیلم ارایه دهند.
وی با تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره ملی نماز در همدان اظهار داشت: برای اشاعه فریضه الهی نماز کارهای بسیاری انجام شده اما هنوز آغار راه است و کار در این بخش نیازمند تلاش مستمر است.
حجت الاسلام قرائتی افزود: هنرمندان باید با مطالعه، هنر خود را ارایه دهند و هنر آنان ارزان و همراه با خنده باشد تا مورد توجه مردم قرار گیرد.
وی با بیان اینکه نماز جاذبه های زیادی دارد و زیبایی های زیادی در آن نهفته است پیشنهاد داد: در ایران باید یک سایت خنده حلال راه اندازی شود.
وی گفت: همه کمالات از جمله اعتماد به یکدیگر، عزت و خود اتکایی در نماز وجود دارد و نماز با خورشید، ماه ، آب، خاک و ستاره گره خورده است.
وی از چاپ کتاب پیوندهای نماز خبر داد و افزود: در این کتاب 135 نوع رمز و راز نماز کشف شده که می تواند مورد استفاده علاقمندان به ویژه جوانان قرار گیرد.
حجت الاسلام قرائتی با تاکید بر اینکه نماز اول وقت از اهمیت بسیاری برخوردار است افزود: در خواندن نماز بهترین مکان را انتخاب کنید و بهترین آب، خاک، لباس و عطر را به کار ببرید زیرا نماز ستون دین است.
7523/576/ 640 شماره 089 ساعت 13:50 تمام
۰ نفر