۲۳ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7131702
T T
۰ نفر

معاون تربیتی جامعه الزهرا(س ):

۲۳ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7131702
معاون تربیتی جامعه الزهرا(س ): نظام مردم سالاری ایران الگویی برای کشورهای منطقه است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/23 سیاسی.رهبری.حوزه قم - معاون تربیتی جامعه الزهرا(س ) حوزه علمیه خواهران قم، گفت: نظام مردم سالاری دینی ایران الگویی برای کشورهای منطقه است.
حجت الاسلام احمد شیخ بهایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در این خصوص گفت: نظام مردم سالاری دینی مردم ایران الگویی برای ملت های منطقه است تا با الهام از آن در راه عملی شدن اهداف خیزش ها و بیداری اسلامی خود گام بردارند.
وی افزود: مردم ایران نیز در این زمینه می توانند در تبعیت بیش از پیش از نظام اسلامی و ولی فقیه و دفاع از آرمان ها و ارزش های دینی و اسلامی، با آگاهی و بینش بر کشورهای خاورمیانه تاثیر بگذارند.
شیخ بهایی اضافه کرد: چشم کشورهای بیدار مسلمان به کشور ایران است زیرا مردمی بودن، دینی و خدایی بودن، مبارزه با استکبار جهانی و تحقق بهترین زندگی با اصول احکام الهی در حکومت مردم سالاری دینی و نظام اسلامی نمایان است.
وی مساله تشکیل نظام اسلامی را از زمان پیداش اسلام دانست و گفت: تشکیل نظام و حکومت اسلامی در زمان رسول اکرم (ص ) مطرح شد و به مرور زمان در قالب نظام های غیر الهی و استکباری شکل خود را از دست داد تا اینکه توسط امام راحل دوباره احیا شد.
شیخ بهایی با بیان اینکه گسترش اسلام در پرتو نظام جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی است، گفت: در زمان غیبت امام زمان (عج )مراجع و علما، مسائل ولایت فقیه و نظام اسلامی را در بین دروس حوزوی به صورت غیر رسمی بیان می کردند.
وی افزود: نظام اسلامی و مردم سالاری دینی توسط امام خمینی (ره ) به عنوان گفتمان دینی بیان شده و بعد از وقوع انقلاب اسلامی به صورت رسمی در کشور ایران بنیانگذاری و اجرا شد.
شیخ بهایی، تصریح کرد: امروز بعد از سی سال تجربه در عرصه نظام اسلامی باید هوشیارانه و با بینش اسلامی در تمام مسائل حکومتی از ولی فقیه پیروی کرده و رابطه متقابل بین ولی فقیه و مردم هر چه مستحکم تر شود. ک/3 /7406/ /380 شماره 184 ساعت 17:58 تمام
۰ نفر