۲۳ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7131640
T T
۰ نفر

معاون وزیر آموزش و پرورش

۲۳ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7131640
معاون وزیر آموزش و پرورش ایران بالاترین سرعت تولید علم در جهان را دارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/23 اجتماعی.داخلی.آموزشی.زتجان زنجان - معاون وزیر آموزش و پروش گفت : ایران بیشترین سرعت تولید علم در جهان را دارد و کشور ما در زمان حاضر رتبه 21 تولید علم در جهان را به خود اختصاص داده است.
به گزارش ایرنا ، علی باقر زاده روز چهارشنبه در همایش مدیران مجتمع های آموزشی آموزش و پرورش استان زنجان، با بیان اینکه ایران شش سال پیش در رتبه 49 قرار داشت و 20 سال قبل هیچ جایگاهی در تولید علم در جهان نداشت، افزود: تمامی مدیران و مسوولان آموزش و پرورش باید متوجه باشند که ارتقای سطح، کرامت و جایگاه معلم در جامعه منجر به تسریع در تولید علم و ارتقای جایگاه علمی ایران خواهد شد.
وی، یادآورشد : ایران اسلامی طی 11 سال گذشته سرعت تولید خود را 13 برابر کرده است و این در حالی است که در اغلب کشورهای پیشرفته این میزان به 5/0 برابر نیز نمی رسد.
باقر زاده، به نقش خاص آموزش و پرورش در زمان حاضر در حوزه های مختلف کشور اشاره و اظهار کرد: در زمان حاضر مسولیت تربیت و پرورش تمدن و نسل آینده کشور و نظام اسلامی بر عهده معلمان آموزش و پرورش است.
معاون وزیر آموزش و پرورش، این وزارتخانه را دستگاه مولد سرمایه اجتماعی دانست و گفت: تمامی فعالان، فرهنگیان و کارکنان این وزارتخانه باید متوجه باشند که فعالیت های آموزش و پرورش تعطیلی بردار نبوده و باید از تمامی فرصت ها و ظرفیت ها برای ایفای نقش موثر استفاده کرد.
وی، به ضرورت حضور نزدیکترین ترین افراد به آرمانهای نظام اسلامی در راس مسولیت آموزش و پرورش تاکید و خاطر نشان کرد: طی 30 سال گذشته این فرآیند دنبال نشده است و امروز این موضوع به عنوان یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در دست اقدام و پیگیری قرار دارد.
باقر زاده، افزود: امروز مسولان کشور متوجه شده اند که در صورتی که همه ظرفیتهای موجود در آموزش و پرورش فعال شده و مورد بهره برداری قرار گیرد، سرعت تولید علم و ثروت در کشور نیز افزایش خواهد یافت.
رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور، تاکید رهبری بر ارج نهادن به جایگاه معلم را موجب افزایش کرامت و احترام معلمان دانست و یادآورشد: وقایعی که طی سالهای 80 تا 84 در آموزش و پرورش کشور رخ داد ، معلمان را تحقیر کرده و آنان را از جایگاه ارزشمند معلمی دور کرده بود.
وی، به میزان به تلاش های صورت گرفته در آموزش و پرورش برای جلوگیری از افزایش بی سوادان اشاره و اظهار کرد: در زمان پیروزی انقلاب 50 درصد جمعیت کشور و 70 درصد جمعیت زنان و روستاییان در ایران بی سواد مطلق بودند.
باقر زاده، به آمار به دست آمده در آخرین آمار سرشماری نفوس و مسکن در سال 85 اشاره کرد و گفت: بر اساس این آمار تعداد کل بی سوادان کشور به 15 درصد کاهش یافته و فاصله بی سوادی میان زنان و مردان نیز به نسبت 45 به 55 رسیده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش، تعداد بی سوادان بالای شش سال کشور بر اساس این آمار را 9 میلیون و 800 هزار نفر دانست و گفت: این تعداد در میان افراد بین 10 تا 50 سال به بیش از چهار میلیون نفر می رسد.
وی، خاطر نشان کرد: 10 میلیون و 600 هزار نفر نیز در این سرشماری به کم سوادی خود اقرار کرده اند که از این میان هشت میلیون 400 نفر دارای سن بین 10 تا 45 سال بودند.
باقر زاده، با بیان اینکه تدوین برنامه جدید نهضت سواد آموزی در برنامه پنجم توسعه رویکرد جدیدی را برای ریشه کنی بی سوادی در کشور ارائه کرده است، افزود: در زمان حاضر آموزش و پرورش به آمار اسمی بی سوادی دو میلیون و 740 هزار نفر دست یافته و اطلاعات کامل آنان را در اختیار دارد.
وی، رویکرد سازمان نهضت سواد آموزی در این برنامه را استفاده از پتانسیلهای مردمی و افراد با سواد دانست و اظهار کرد: هیچ مشکل ملی و اعتباری برای آموزش بی سوادان ظرف مدت یک سال وجود نداشته و در صورتی که تمامی فرهنگیان آموزش و پرورش همت به خرج دهند می توانند ظرف مدت یک سال بی سوادی را در کشور ریشه کن کنند.
7319/522 شماره 122 ساعت 14:14 تمام
۰ نفر