۲۰ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7131059
T T
۰ نفر

معاون وزیرصنعت، معدن وتجارت:

۲۰ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7131059
معاون وزیرصنعت، معدن وتجارت: هرمزگان به عنوان قطب صنایع دریایی خلیج فارس مورد توجه ویژه قرار گیرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/20 اقتصاد.صنعت.کشتی سازی بندرعباس- معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت و رییس هیات مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: بندرعباس باتوجه به ظرفیت ها و موقعیت ویژه خود باید به عنوان قطب صنایع دریایی منطقه خلیج فارس مورد توجه ویژه قرار گیرد.
به گزارش خبرنگارایرنا، سیدمجید هدایت ،روز یکشنبه درمراسم به آب اندازی سومین کشتی اقیانوس پیمای ساخت ایران دربندرعباس افزود: امکانات گسترده متمرکز شده در بندرعباس و ظرفیت های شرکت ایزوایکو در زمینه صنایع دریایی ،موجب افتخار وغرور ملی و بین المللی ایران است.
وی ادامه داد: به آب اندازی سومین کشتی اقیانوس پیمای ایرانی که 82 درصد کار ساخت آن به اتمام رسیده است، نشان دهنده رشد سریع ایران در استفاده از فناوری ، تخصص و ادوات می باشد.
معاون وزیرصنعت، معدن وتجارت، نگاه جهادگونه را رمز موفقیت صنایع دریایی دانست و اضافه کرد: محدودیت های ایجاد شده برای ایران موجب تلاش و انگیزه بیشتر جهادگران عرصه صنعت شده است.
هدایت ،با اشاره به جذب سفارش 600 میلیون دلاری کشتی سازی ایزوایکو که در سال گذشته بزرگترین سفارش دریایی محسوب می شود، اظهارداشت: در دو بخش سازه دریایی و ساخت کشتی و تعمیرات ، با اندک توجهی بزرگترین افتخارات دراین بخش کشف می شود.
وی با اشاره به این که تا پایان امسال بزرگترین حوضچه خشک کشور در این مجتمع در بندرعباس تکمیل خواهد شد ، افزود: با بهره برداری از این حوضچه ،امکان پذیرش بزرگترین کشتی های ساخته شده در دنیا برای تعمیرات و خدمات در بندرعباس فراهم می شود.
سومین کشتی اقیانوس پیمای ایران بنام ایران- کاشان با ظرفیت دوهزار و 200 TEU کانتینر که به سفارش شرکت کشتیرانی ایران به صنایع فراساحل تحویل داده شده بود، روز یکشنبه در بندرعباس به آب انداخته شد. ک/2 7192/7195/668 /679 شماره 118 ساعت 14:51 تمام
۰ نفر