۱۹ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7130896
T T
۰ نفر

سراب گیان در نهاوند هویتی که در حال تخریب است

۱۹ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7130896
سراب گیان در نهاوند هویتی که در حال تخریب است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/19 اجتماعی.سراب گیان نهاوند.مشکلات موجود.همدان همدان- سراب گیان در نهاوند قطعه ای از بهشت و زیبایی از دست رفته ای است که هم اینک به عنوان یکی از هویت های بکر گردشگری استان همدان در میان بی توجهی مردم و مسوولان در حال تخریب و نابودی است.
به گزارش ایرنا، این مکان جذاب و دیدنی که دارای چشم اندازهای بدیع و منحصر بفردی است و همه ساله گردشگران زیادی را مجذوب زیبایی های خود می کند در 30 کیلومتری جنوب شهرستان نهاوند واقع شده است.
این مکان مغفول و رها شده که به وسیله جاده باریکی به نهاوند وصل می شود چشم انداز و تابلو فوق العاده زیبایی از کوه، جنگل و دشت های وسیع و خرم ضلع غربی جاده را به نمایش گذاشته است.
در انتهای این جاده به سه تپه سرسبز نه چندان مرتفع روبرو می شویم که آنها را باید از پدیده های جذاب و شگفت انگیز طبیعت دانست.
وجود چشمه های زلال و گوارا در این منطقه که از میان سنگلاخ های آذرین می جوشند دیدگان را مجذوب و مسحور خود می سازند.
بسیاری از مسافران تابستانی که از اقصی نقاط کشور آوازه این سراب را شنیده بودند در گفت گو با خبرنگار ایرنا از نامطلوب بودن نحوه خدمات رسانی به مسافران گلایه داشتند.
مهرداد عظیمی گردشگری که از استان کرمانشاه برای دیدن این جاذبه طبیعی به نهاوند آمده بود در این زمینه گفت: امسال برای اولین بار بود که برای دیدن سراب گیان به این محل آمده ام ، زیرا توصیف زیبایی های آن را سال های گذشته از کسانی شنیده که قبلا به اینجا آمده بودند.
وی افزود : متاسفانه امروز که به اینجا آمدم با ویرانه ای روبرو شدم که علی رغم بی توجهی ها هنوز شگفتی ها و جلوه های ذاتی خود را از دست نداده است.
وی ادامه داد: از زمان ورود به شهرستان نهاوند همواره تابلوهایی برای راهنمایی افراد به سمت این سراب وجود دارد ولی با ورود به این مجموعه با دنیایی از بی توجهی و غفلت روبرو می شوید.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه روشن کردن آتش در فضاهای سبز و در زیر درختان ممنوع است در این سراب هیزم به مردم فروخته می شود تا هر کس به راحتی این کار را انجام دهد و این خود تهدید بزرگی برای این فضای بکر طبیعی است.
مهسا مطلبی یکی دیگر از بازدیدکنندگان از این سراب که از شهرستان کرج به این مکان آمده است نیز گفت: به هنگام ورود به این مکان از هر خودرویی هفت هزار ریال به عنوان ورودی گرفته می شود در صورتی که هیچ خدماتی به مسافر داده نمی شود.
وی اظهار داشت: در هیچ نقطه ای از این سراب سرویس بهداشتی و حتی لوله کشی آب برای مسافران تدارک دیده نشده است.
وی ادامه داد: پلی که به منظور عبور و مرور بر روی رودخانه این سراب ایجاد شده غیر ایمن و با عرض بسیار کم و به صورت پلکانی است که این امر می تواند برای مسافران خطر آفرین باشد.
معاون گردشگری استان همدان در پاسخ به خبرنگار ایرنا در این رابطه گفت: برنامه های خوبی از سال گذشته برای بهسازی و بازسازی این سراب طراحی و تدوین شده است و هم اکنون نیز برخی کارهای عمرانی در این مکان در حال انجام است.
علی رضا قاسمی اظهار داشت:در سال های گذشته اعتبار اندکی به این منطقه زیبا تعلق می گرفت که با تلاش سازمان گردشگری و میراث فرهنگی استان این اعتبار امسال به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
وی افزود: این اعتبار صرف آماده سازی ، محوطه سازی و ساخت اماکن خدماتی و رفاهی خواهد شد.
قاسمی گفت: بخشی از امور اجرایی و نظارتی این سراب نیز به عهده شهرداری و منابع طبیعی استان است.
وی افزود: با اعتباری معادل 10 میلیارد ریال برنامه ریزی برای عمران و بازسازی 10 هزار مترمربع از این جاذبه طبیعی آغاز شده است که انتظار می رود با اختصاص اعتبارات بیشتری در سالهای آینده شاهد شکوفایی این مکان زیبا باشیم.
7524/576/320 شماره 197 ساعت 17:40 تمام
۰ نفر