۸ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7128974
T T
۰ نفر
55 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد کشور به خودکفایی رسیدند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/08 اجتماعی.داخلی.کمیته امداد.البرز کرج - معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره ) کشور گفت: امسال 55هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در سراسر کشور به خودکفایی رسیده اند.
به گزارش خبرنگار ایرنا محمد امید شامگاه دوشنبه در مراسم جشن خودکفایی 1900خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان البرز افزود: تا پایان سالجاری شمار خانواده های به خودکفایی رسیده تحت پوشش نهاد مقدس کمیته امداد به 80 هزار خانوار می رسد.
وی ادامه داد: درآمد حاصل شده برای هر خانواده تحت پوشش کمیته امداد 700 هزار تومان است که اکنون کمیته امداد پس از شناسایی نیازمندان ، زمینه را برای حضور آنان در بازار کار فراهم می کند.
امید یادآور شد: طی سه سال گذشته 350 هزار خانوار توانستند وارد عرصه تولید ملی کشور شوند که این امر حاکی از آن است که کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره ) در کنار دولت پرتلاش فعالیت دارد.
وی اضافه کرد: در سال 90 باتوجه به نامگذاری این سال به عنوان سال جهاد اقتصادی و هدف گذاری دولت برای ایجاد دو و نیم میلیون شغل ، کمیته امداد برنامه ویژه ای را دراین زمینه تدوین کرده است.
امید اظهار داشت: کمیته امداد امسال 250 هزار شغل را در قالب مشاغل خانگی و خود اشتغالی تقبل کرده و پیشنهاد آن نیز به شورای عالی اشتغال ارایه شده است.
وی ادامه داد: همچنین در سال جاری تعریف شغل از سوی کمیته امداد تغییر داده شده و تفاهم نامه هایی در این زمینه با بانکها به امضا رسیده است.
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد کشور گفت: براین اساس سقف وامها به 20میلیون تومان افزایش یافته و طرح تضمین تسهیلات به اجرا درآمده است.
وی اضافه کرد: در اجرای این طرح مشکل خانواده های تحت حمایت در زمینه ضامن نیز برطرف خواهد شد.
امید تصریح کرد: سال گذشته 150هزار مورد از پرونده های مددجویان برای استفاده از تسهیلات بانکی به دلیل نداشتن ضامن با مشکل مواجه شده بودند. ک 2818/1027 شماره 003 ساعت 08:56 تمام
۰ نفر