۶ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7128651
T T
۰ نفر
مدرن ترین گلخانه تولید گل رز کشور در استان البرز به بهره برداری رسید ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/06 اقتصاد.جهاد کشاورزی.افتتاحیه گلخانه.البرز کرج-همزمان با هفته دولت، مدرن ترین گلخانه تولید گل رز کشور در استان البرز به بهره برداری رسید.
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این گلخانه در روستای ایقربلاغ شهرستان ساوجبلاغ در زمینی به مساحت شش هزار متر مربع و سرمایه گذاری 12میلیارد ریال ساخته شده که بطور مستقیم در این گلخانه برای 10نفر ایجاد شغل شده است.
عباسعلی عامری افزود: هفت میلیارد ریال از اعتبارات ساخت این گلخانه از طریق تسهیلات و پنج میلیارد ریال نیز آورده شخصی است و پیش بینی می شود که در این گلخانه سالانه 780 هزار شاخه گل رز در 15رقم مختلف از جدیدترین ارقام بذر وارداتی رز هلندی تولید شود.
وی با اشاره به شاخصه های منحصر به فرد این گلخانه در سطح کشور اظهار داشت: در این گلخانه از آخرین امکانات موجود در گلخانه های دنیا استفاده شده است.
عامری ، استفاده از آخرین سیستم های کشت مدرن، اتوماسیون گلخانه و تنظیم اقلیم گلخانه و آبیاری و کوددهی را از دیگر شاخصه های آن برشمرد و گفت: همچنین استفاده از سیستم گرمایشی پاگرما از دیگر شاخصه های منحصر به فرد در این گلخانه است که با استفاده از این سیستم حدود 35تا 40درصد در مصرف انرژی نسبت به دیگر گلخانه ها کاهش مصرف دیده خواهد شد.
عامری با اشاره به عملکرد تولید در دیگر گلخانه ها افزود: در گلخانه های دیگر در هر متر مربع حدود 75 شاخه گل و در یکی از گلخانه های تقریبا مدرن حدود 95شاخه گل در هر مترمربع تولید می شود در حالیکه پیش بینی می شود که در این گلخانه در هر مترمربع 130شاخه گل رز تولید شود.
معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان البرز یادآور شد: تولیدات این گلخانه در سطح استان و کشور توزیع خواهد شد ولی با توجه به اینکه در این گلخانه از جدیدترین ارقام رز هلندی استفاده شده امکان تولید گل استاندارد برای صادرات نیز فراهم است. ک/3 693/1027 شماره 090 ساعت 13:28 تمام
۰ نفر