۳۰ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7127433
T T
۰ نفر

استاد دانشگاه:

۳۰ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7127433
استاد دانشگاه: نشریه خاتون فرصتی برای معرفی هویت و زیبایی معنویی زنان ایران است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/30 اجتماعی.رسانه.نقد شهرکرد - یک استاد دانشگاه گفت: نشریه خاتون فرصتی برای پرداختن به هویت دینی و زیبایی های معنویی جامعه زنان است و تداوم انتشار آن یک رویکرد فرهنگی مفید در این راستا محسوب می شود.
دکتر عباس قنبری روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شاکله ی مطالب و چیدمان این نشریه که عمده مسایل آن مربوط به حجاب است،از مقبولیت خوبی برخوردار است.
وی که دارای دکترای مردم شناسی است با بیان اینکه 50 درصد جامعه را زنان تشکیل می دهد و نشریه خاتون پایگاه اطلاع رسانی خوبی برای پرداختن عمیق به مسایل متنوع نیمی از جامعه است، گفت: باید به دیگر مسایل حوزه زنان شامل ازدواج،تحصیل ،الگوهای رفتاری و معرفی زنان موفق در شماره های بعدی آن پرداخته شود.
وی گفت: هرکاری بویژه کار فرهنگی و رسانه ای معایب و محاسنی دارد و نقد آن باید منصفانه باشد، زیرا نقد یعنی انصاف و نقد هرکاری باید آگاهانه و در عین حال واقع بینانه باشد.
دکتر قنبری بابیان اینکه در نشریه خاتون نوعی نگاه نسبتا سیاسی دیده می شود اما نباید جنبه مثبت و شاکله ی مقبول این نشریه را در نقد نادیده گرفت، گفت: ادامه انتشار این نشریه با رویکردی حرفه ای تر و جامع ترمی تواند به بروز موفقیت های ملی و بین المللی جامعه زنان بویژه زنان هنرمند ،خلاق و ورزشکار ایران اسلامی کمک کند.
وی با بیان اینکه نخبگان وخبرگان جامعه از توسعه رسانه ها استقبال می کنند و یکی از شاخص های توسعه یافتگی فرهنگی افزایش رسانه ها است گفت: باید نقدها شرایط را برای تخصصی ترشدن و مخاطب پسندترکردن نشریات ورسانه ها فراهم کند.
مدیر بنیاد ایران شناسی چهارمحال و بختیاری به مطالب خوب نشریه خاتون درحوزه ایران باستان و دیگر موضوعات از جمله حجاب اشاره کرد و گفت: زمانی یک اثر نقد شود، نشانه شایستگی واثرگذاری آن است،هرچند که معایب و کاستی ها در آن نیز دیده شود.
وی برلزوم بهره گیری از مقالات پژوهشی و دیگر موضوعات فرهنگی و اجتماعی بویژه درحوزه بانوان با محتوایی تخصصی تر در شمارگان آتی نشریه خاتون تاکید کرد.
671 شماره 056 ساعت 13:57 تمام
۰ نفر