۲۷ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7127152
T T
۰ نفر

معاون ستاد دیه کشور:

۲۷ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7127152
معاون ستاد دیه کشور: اجرا نکردن قانون بیمه دلیل اصلی افزایش شمار زندانیان دیه است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/27 اجتماعی.ستاد دیه.قانون بیمه.همدان همدان - معاون ستاد دیه کشور گفت: اجرا نکردن قوانین مربوط به بیمه از علل اصلی افزایش شمار زندانیان دیه در کشور است.
به گزارش روز پنج شنبه ایرنا محمد علی ساری در آیین جشن گلریزان در هتل باباطاهر همدان افزود: با توجه به اینکه بر اساس ماده 19 قانون اساسی، ناجا موظف به جلوگیری از تردد خودروی فاقد بیمه می باشد ولی خودروهای فاقد بیمه بدون هیچگونه مانعی در سطح جادها تردد می کنند.
وی اضافه کرد: نبود ابزار لازم برای شناسایی خودروهای فاقد بیمه نامه از مهمترین خلاء برخورد با رانندگان متخلف است.
وی توضیح داد: در تبصره قانون ماده 19 عنوان شده که شرکت های بیمه گر باید برچسب هایی برای نصب بر روی خودرو تهیه کنند تا ماموران پلیس راهور و پلیس راه به راحتی بتوانند خودروهای فاقد بیمه نامه را شناسایی و اعمال قانون کنند درحالی که یکسال از تصویب این قانون می گذرد شرکت های بیمه هیچ اقدامی در این ارتباط انجام نداده اند.
معاون مدیر عامل ستاد دیه کشور به رانندگان توصیه کرد: با توجه به دو برابر شدن نرخ دیه برای متمم بیمه خود به شرکت های بیمه گر مراجعه کرده تا در صورت بروز سانحه احتمالی شرکت بیمه دیه را به صورت کامل پرداخت کند وی اضافه کرد: هم اکنون سرمایه بیمه رانندگان بر اساس 600 میلیون ریال تنظیم شده که این رقم باید به یک میلیارد و 200 میلیون ریال افزایش یابد.
وی با ذکر اینکه ستاد دیه زمینه آزادی 9 هزار زندانی را در پارسال مهیا کرد یادآوری کرد: این ستاد از بدو تاسیس (سال 69) تاکنون زمینه آزادی 52 هزار و 700 زندانی جرایم غیر عمد را مهیا کرده است.
7525/576/ 640 شماره 087 ساعت 14:22 تمام
۰ نفر