۲۷ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7127113
T T
۰ نفر

رییس ستاد دیه کشور:

۲۷ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7127113
رییس ستاد دیه کشور: 180 جشن گلریزان برای آزادی زندانیان در سراسر کشور برگزار می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/27 اجتماعی.فرهنگی.جشن گلریزان مراغه.رییس ستاد دیه کشور مراغه - رییس ستاد دیه کشور گفت: امسال 180 جشن گلریزان برای آزادی زندانیان مالی غیرعمد در سراسر کشور برگزار می شود.
اسدالله جولایی روز پنجشنبه در حاشیه دهمین جشن گلریزان مراغه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،افزود: هم اکنون از این تعداد 60 جشن برگزار شده و در این جشن ها خیرین نوعدوست حدود 70 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان متعهد شده اند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 9 هزار زندانی غیرعمد در زندان های کشور بسر می برند ، اضافه کرد: برای آزادی زندانیان مالی غیرعمد نیاز به حدود دو هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار است.
وی ادامه داد: پارسال با کمک دولت و خیرین نوعدوست 9 هزار و 557 زندانی غیرعمد با پرداخت دو هزار و 340 میلیارد ریال بدهی از زندان آزاد شدند.
وی با اشاره به اصلاح و تصویب بیمه شخص ثالث، گفت: اگر این قانون تصویب نمی شد با توجه به وجود سه هزار و 200 نفر زندانی مالی غیرعمد در سال 82 در زندان های کشور ، امسال این تعداد به 50 تا 60 هزار نفر می رسید.
وی تعداد زندانیان مربوط به دیه در زندان های کشور را در زمان حاضر دو هزار نفر عنوان کرد و افزود: طی 21 سال گذشته و از زمان تشکیل ستاد مردمی دیه تاکنون حدود 53 هزار نفر زندانی مالی غیرعمد با کمک دولت و خیرین نوعدوست از زندان های کشور آزاد شده اند.
وی خاطرنشان ساخت: در زمان حاضر اقدامات لازم آموزشی و فرهنگی از سوی این ستاد در خصوص پیشگیری از ورود افراد به زندان ها در حال انجام بوده و در این زمینه با ائمه جماعات و مراکز آموزشی ، فرهنگی و دانشگاهی سراسر کشور مکاتبات و نشست های مختلفی برگزار شده است.
در دهمین جشن گلریزان مراغه که به همت انجمن حمایت از زندانیان مراغه برپا شده بود ، خیران نوعدوست حدود یک میلیارد و 320 میلیون ریال بصورت نقدی ، غیرنقدی و وعده دار برای کمک به آزادی زندانیان متعهد شدند.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
590/593/ 1645 شماره 048 ساعت 11:56 تمام
۰ نفر