۲ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7123993
T T
۰ نفر
پیام جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان صلح و دوستی است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/02 فرهنگی.جشنواره هنرهای تجسمی کودکان و نوجوانان.اصفهان اصفهان - مدیر مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیام جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان، صلح و دوستی به جهانیان است.
محمود شالویی، عصر یکشنبه در آیین افتتاحیه اولین جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در میدان امام اصفهان، افزود: اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، میزبان رخدادی هنری است که در جهان کم نظیر است.
وی ادامه داد: هنر کودکان برخاسته از قلب های پاک آنهاست و آنچه به عنوان هنر از دستان آنها متجلی می شود، برخاسته از فطرتی که خدا در وجود آنها به ودیعه نهاده، می باشد.
شالویی اظهار داشت: این جشنواره فراهم کننده فرصتی است که در آن کودکان و نوجوانان پیام های خود را به همنوعان و جامعه جهانی عرضه می کنند.
وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره از سالهای گذشته مد نظر مسوولان بوده است، افزود: این جشنواره به همت مسولان اصفهان در این شهر تاریخی برگزار شد و هنرمندان کودک از کشورهای مختلف جهان در این مراسم حضور پیدا کرده اند.
مدیر مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور ایزابل سالاری به عنوان کودک نابغه هنری جهان در این جشنواره، گفت: نمایشگاه این کودک ایرانی ساکن ایتالیا در رم، دیدگان جهانیان را به شگفتی وا داشته است.
وی هنر را دمیدن روح تعهد در انسانها دانست و افزود: کودکان و نوجوانان آینده سازان کشور ما و جهان اند و هر چه در مسیر معنویت و تعهد بهتر گام بردارند، آینده بشریت رو به سلامت و سعادت پیش خواهد رفت.
شالویی گفت: این جشنواره همواره در اصفهان برگزار می شود و در سالهای آینده تعداد رشته ها و کشورهای شرکت کننده در آن افزایش می یابد و از هنرمندان خردسال در داوری بهره گرفته خواهد شد.
وی ادامه داد: گزینش هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره در استان های مختلف بر اساس مسابقات استانی بوده است.
مدیر مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: حضور قابل توجه هنرمندان خردسال در این برنامه نشان آغازی نیکو است.
نخستین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان عصر امروز با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در میدان امام اصفهان گشایش یافت.
این جشنواره از سوی مرکز هنرهای تجسمی، با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، استانداری و شهرداری اصفهان، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، موسسه فرهنگی اکو و مرکز هماهنگی ، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی از امروز تا پنجم مرداد ماه در شهر اصفهان برگزار می شود.
7134/ 607 شماره 168 ساعت 20:40 تمام
۰ نفر