۲ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7123958
T T
۰ نفر
رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه: در شرایط کنونی چاره ای جز تقویت بخش خصوصی نداریم ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/02 اقتصاد.داخلی.کرمانشاه.اتاق بازرگانی کرمانشاه - رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: هرگاه ما بتوانیم با حمایت از بخش خصوصی، چرخ واحدهای تولیدی را به گردش در بیاوریم، در واقع تودهنی محکمی به دشمنان و تحریمهای آنان خواهیم زد و باید بدانیم که در این شرایط، چاره ای جز تقویت بخش خصوصی نداریم.
کیوان کاشفی روز یکشنبه در دیدار فعالان بخش صنعت و تجارت استان با رییس سازمان بازرسی کل کشور، بر لزوم توجه همه مسوولین به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص سال جهاد اقتصادی تاکید کرد.
وی افزود: هرچند برخی قوانین مناسب، تصویب شده است اما واقعیت آن است که هنوز قوانینی لازم است به تصویب برسد و در این راستا سازمان بازرسی کل کشور نقش بسیار مهمی دارد.
وی ادامه داد: متاسفانه در مواردی شاهد هستیم که اجرای برخی قوانین با زوایا و انحرافاتی همراه است که لازم است یک نهاد نظارتی در این زمینه ورود و قاطعانه برخورد نماید.
رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: اکنون آنگونه که بایسته است شاهد حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور نیستیم و لازم است به فعالان این عرصه اعتماد و اختیاراتی به آنها تفویض شود.
کاشفی همچنین از نبود حمایت از بخش تولید که پیش از اجرای قانون هدفمنتدی یارانه ها وعده داده شده بود، گلایه کرد و گفت: هرچند در بخش خانوارها این حمایت به خوبی دیده می شود اما هنوز حمایت لازم از بخش تولید پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نشده است.
وی با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی اشتغال از سوی رهبری، گفت: در این ابلاغیه همه مشکلات اعم از اشتغال، اصلاح قوانین، بهبود فضای کسب و کار و..
دیده می شود.
کاشفی با اشاره به تقسیط بدهی واحدهای تولیدی تا پنج سال، گفت: با توجه به اینکه اتاق بازرگانی متولی این مساله می باشد، لذا از همه واحدهای تولیدی دارای معوقه می خواهیم تا دهم مرداد ماه جاری با مراجعه به این اتاق، نام نویسی کنند.
571/567/587 شماره 133 ساعت 15:21 تمام
۰ نفر