۲۹ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7123150
T T
۰ نفر
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور: حوادث و بلایا باید به صورت منطقه ای مدیریت شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/29 علمی آموزشی.حوادث.پدافند غیرعامل.مازندران ساری - رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور گفت : ثبات سیاسی موجود در کشور عامل مهم بازدارنده برای حملات خارجی است اما به دلیل شرایط اقلیمی ، دچار بحران های دائمی پزشکی در نقاط مختلف کشور هستیم و باید این حوادث و بلایا را به صورت منطقه ای مدیریت کنیم .
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا علیرضا معصومی در اولین روز از برگزاری سمینار و کارگاه دو روزه مدیریت بحران در مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی مازندران در ساری ، پدافند غیرعامل در حوزه سلامت را از موثرترین راه ها برای جلوگیری از آسیب ها و تلفات انسانی در زمان وقوع حوادث دانست .
وی اظهار داشت : کاهش آسیب پذیری بخش سلامت هنگام جنگ و اقدامات خصمانه ، پایدارسازی سیستم سلامت ملی ، آموزش و فرهنگ سازی عمومی و تخصصی ، آمادگی برای مقابله با بحران در زمان جنگ و مدیریت بحران در مرحله سلامت در حوادث و بحران ها ، مهمترین رویکرد پدافند غیرعامل در نظام سلامت عمومی است .
دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود : پدافند غیرعامل ، مدیریت بحران برای پیشگیری از تلفات و خسارت ها است و نمی توان میان مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مرز بندی کرد .
معصومی ادامه داد : ایجاد آمادگی دائمی در حوزه سلامت ، کاهش آسیب پذیری و افزایش ایمنی زیرساخت ها ، تامین سلامت مردم در مقابل تهدیدات ، مدیریت سلامت در بحران های ناشی از جنگ و تامین سلامت غذا در شرایط بحرانی ، از جمله ماموریت های بخش سلامت در حوزه پدافند غیرعامل است .
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور خواستار فراهم کردن شرایط حضور دایمی مامورین بخش سلامت در نقاط حادثه خیز کشور و حفظ آمادگی همیشگی این نیروها برای مقابله با حوادث احتمالی شد .ک/3 7331/402/506 شماره 112 ساعت 15:15 تمام
۰ نفر