۲۳ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7122207
T T
۰ نفر

معاون سازمان منطقه آزاد اروند:

۲۳ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7122207
معاون سازمان منطقه آزاد اروند: چینی ها در راه اندازی واحد تولیدلوله های مغزی و بدون درز در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری می کنند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/23 اقتصاد.منطقه آزاد اروند.سرمایه گذاری آبادان-معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند، از مذاکره با سرمایه گذاران چینی و ایرانی به منظور راه اندازی واحد تولید لوله های مغزی و بدون درز در این منطقه خبر داد.
گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند در روز پنجشنبه حاکیست که سیدعلیرضا موسوی دراین زمینه گفت: مذاکرات اولیه راه اندازی کارخانه تولید لوله های مغزی و بدون درز ،با هفت نفر از سرمایه گذاران چینی و ایرانی وابسته به شرکت های RTC ایران و WM چین در منطقه آزاد اروند بعمل آمد.
وی افزود: محصولات این واحد تولیدی برای عملیات حفاری در مناطق نفتخیز استفاده می شود و با توجه به وجود مناطق نفتخیز در خوزستان و استانهای همجوار ، راه اندازی کارخانه لوله های بدون درز و مغزی در منطقه آزاد اروند موجب تامین بخشی از نیاز کشور به این نوع لوله ها خواهد شد.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند همچنین تصریح کرد : با راه اندازی این واحد صنعتی که ظرفیت تولید سالانه آن یکصد هزار تن پیش بینی می شود، 80 فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
موسوی اظهار داشت : طی مذاکرات صورت گرفته با سرمایه گذاران چینی و ایرانی،در فاز اول پنج هکتار از اراضی سایت صنعتی منطقه آزاد اروند برای احداث این واحد تولیدی تخصیص خواهد یافت .
وی افزود: با توجه به وجود صنایع مختلف فلزی و لوله سازی در استان خوزستان، یکی از اولویت های منطقه آزاد اروند افزایش صنایع فلزی است که امیدواریم با راه اندازی واحد تولیدی لوله های بدون درز و مغزی با همکاری این سرمایه گذاران خارجی و داخلی، در گسترش صنعت فلزی این استان نقش آفرین باشیم.
موسوی خاطرنشان کرد : منطقه آزاد اروند با داشتن مرز خاکی با کشور عراق، موقعیتی مناسب برای صادرات محصولات این کارخانه از طریق مرز شلمچه دارد و راه اندازی این کارخانه علاوه بر تامین بخشی از نیاز داخلی ، موجب توسعه صادرات از منطقه ویژه به کشور عراق و حوزه خلیج فارس خواهد شد.ک/1 7102 شماره 153 ساعت 16:00 تمام
۰ نفر