۲۳ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7122075
T T
۰ نفر
مسابقات کشوری بازیهای رایانه ای در اصفهان آغاز شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/23 فرهنگی.بازیهای رایانه ای.اصفهان اصفهان- اولین دوره مسابقات کشوری بازیهای رایانه ای شامگاه چهارشنبه در اصفهان آغاز شد.
به گزارش ایرنا این دوره از مسابقات با عنوان ' جام دیجیتال ' به مدت 10 شب در سه بخش مسابقه، همایشهای تخصصی و نمایشگاه در مجتمع فرهنگی استاد فرشچیان در اصفهان برگزار می شود.
بر اساس این گزارش مدیر اجرایی شبکه ملی فرهنگ در آیین افتتاحیه این مسابقات، گفت: بازی های رایانه ای فرصتی برای توسعه و گسترش فرهنگها در جوامع بشری است.
'مهدی میلانی زاده ' با اشاره به اینکه تولید این بازی ها می تواند فرهنگ ایرانی اسلامی را در سراسر دنیا معرفی کند، افزود: امروزه هر شهروند می تواند فرهنگ خود را با این ابزار به دیگران منتقل کند.
وی با اشاره به فعالیت شبکه ملی فرهنگ اظهار داشت: این شبکه مجموعه ای سازمان یافته از مجموعه های فرهنگی دیجیتالی با هدف استفاده بهینه از فناوری های روز در جهت فرهنگی است.
میلانی زاده با بیان اینکه تا کنون 120 مجموعه فرهنگی دیجیتالی در کشور راه اندازی شده است ، افزود: شبکه ملی فرهنگ علاوه بر حمایت از تولید نرم افزارهای بومی ، امکانات آموزشی و فنی برای تولید نرم افزار در اختیار علاقه مندان به این حوزه قرار می دهد.
وی تعداد مجموعه های فرهنگی دیجیتالی ایجاد شده در استان اصفهان را 12 مرکز اعلام کرد و گفت: پنج مرکز دیگر نیز در ماههای آینده در این استان راه اندازی خواهد شد.
مدیر شبکه ملی فرهنگ، مهمترین هدف مراکز فرهنگی دیجیتالی را گسترش تولید محتوای دیجیتال عنوان کرد و افزود: امید است روزی این مسابقات به جام بازیهای فاخر ایرانی تبدیل شود.
میلانی زاده با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ، فناوری اطلاعات را به عنوان یک راهبرد اساسی در توسعه در نظر گرفته ادامه داد: بدون آگاهی از انقلاب فناوری اطلاعات نمی توانیم فرهنگ خود را گسترش دهیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این آیین گفت: در این دوره از مسابقات علاقه مندان به بازیهای رایانه ای از سراسر کشور بخصوص از استانهای خراسان رضوی، همدان، کردستان، تهران، البرز، هرمزگان، خوزستان، مازندران، زنجان و قزوین حضور دارند.
'سید علیرضا حسینی ' افزود: استعدادها و پتانسیلهای زیادی در کشور بخصوص در استان اصفهان در زمینه انیمیشن وجود دارد به طوریکه در جشنواره تسنیم شاهد بودیم که سوره های قرآن به زیبایی با استفاده از انیمیشن به تصویر در آمده بود.
وی اظهار امیدواری کرد: رقابت سالم و مفیدی در این دوره از مسابقات بین شرکت کنندگان ایجاد شود.
7148/1011 شماره 021 ساعت 10:02 تمام
۰ نفر