۱۷ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7120907
T T
۰ نفر
برترین های یازدهمین جشنواره منطقه ای کوسالان در سنندج معرفی شدند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/17 فرهنگی.جشنواره.کوسالان سنندج - برترین های یازدهمین جشنواره منطقه سینما جوان فصل دو کوسالان شامگاه پنج شنبه در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج معرفی شدند.
به گزارش خبرنگار ایرنا در پایان این جشنواره و براساس رای هیات داوران جشنواره در بخش پوستر فیلم، بهار درویش زاده از سنندج برای پوستر فیلم چهار هزار و چهارصد و چهل و یک روز از زندگی ام، شاخوان عثمانی از سنندج برای پوستر فیلم سفر سرد و جمشید محمدی برای پوستر فیلم کابوس به ترتیب عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
همچنین در این بخش لوح تقدیر جشنواره به فیاض بهرام برای پوستر فیلم مداد سبز من و حسین آزاد برای پوستر فیلم چه شور بود دریچه من هر دو از اردبیل اهدا شد.
در بخش فیلمنامه احمد تقوایی برای فیلمنامه امانت از اراک، رستم نظری برای فیلمنامه های از فرش تا عرش و پردیس از تبریز و رضا جوانشیر برای فیلمنامه های کلاهت را بردار یقه ات را صاف کن و آیسان از تبریز به ترتیب اول تا سوم شدند.
لوح تقدیر این بخش از جشنواره به تقی چایچی برای فیلمنامه نقابی از گل های نیلوفری از اردبیل، میرعمادالدین فیاضی برای فیلمنامه آبی هفت آسمان از بندرانزلی، خالد گویلیان و علیرضا محمدیان به طور مشترک برای فیلمنامه راه سوم از سنندج و شمیسا ناصری برای فیلمنامه تعطیلات از سنندج اهدا شد.
در بخش عکس حمید رضا بازرگانی از زنجان، محمد گلچین کوهی از تالش و فرزاد لطفی از بیجار اول تا سوم شدند.
همچنین در این بخش از مجتبی اسماعیل زاده از ارومیه به عنوان استعداد جوان تقدیر شد و حمید قوامی از سنندج، سرکیو مسگری از بانه و حسن دهقان دوست از ارومیه لوح تقدیر این بخش را دریافت کردند.
در بخش تحقیق بهروز نورانی پور برای فیلم جنایت در سکوت از سنندج، در بخش فیلمنامه جلال نصیری هانیس برای فیلم سفر سرد از سنندج و در بخش تصویر برداری پیمان عباس زاده برای فیلم آغ گول از ارومیه انتخاب شدند.
در بخش تدوین هیوا امین نژاد برای فیلم تا مردانمان برقصند از سنندج، در بخش صدا فردین عباسی برای فیلم پاچال از سروآباد، در بخش بهترین فیلم داستانی جلال نصیری هانیس برای فیلم سفر سرد از سنندج و در بخش بهترین فیلم مستند مظفر حسین خانی هزاوه برای فیلم خاک و تاک از اراک منتخب شدند همچنین در بخش بهترین مجری طرح یا تهیه کننده بهروز نورانی پور برای فیلم جنایت در سکوت از سنندج، در بخش جایزه ویژه هیات داوران داود قپانوری برای فیلم بزرگ تر از آسمان از نهاوند تندیس جشنواره را از آن خود کردند.
در بخش فیلم تجربی هیات داوران هیچ فیلمی را شایسته دریافت تندیس ندانست و در بخش ویژه اقتباس ادبی از متون کهن و معاصر تندیس جشنواره به محمد طالبی برای فیلمنامه ریش سفید از اراک تعلق گرفت.
همچنین دیپلم افتخار جشنواره در بخش تحقیق به مظفر حسین خانی هزاوه برای فیلم خاک و تاک از اراک و صلاح رحیمی برای فیلم سنجرخان از سنندج و در بخش فیلمنامه نادر ساعی برای فیلم کوسالگین از تبریز و حسین درازی برای فیلم شیشه ای از تبریز تعلق گرفت.
دیپلم افتخار جشنواره نیز در بخش بهترین فیلم پویا نمایی به اسماعیل جباری برای فیلم پل عابر از لاهیجان، در بخش فیلم مستند به کیوان مجیدی برای فیلم ارتفاع امید و حمید قوامی برای فیلم آژیر سفید هر دو از سنندج، در بخش بهترین فیلم تجربی به معصومه خوشرویی برای فیلم خورشید همین جاست از بندر انزلی اهدا شد.
همچنین در بخش استعداد جوان رسول احمدی و پیام عنایتی از سنندج، در بخش مجری طرح یا تهیه کننده حوزه هنری استان کردستان و انجمن سینمای جوانان ایران دفتر سنندج، در بخش جایزه ویژه هیات داوران فرهاد عیوضی از تبریز و در بخش بهترین فیلم داستانی در بخش سینمای جوان مهدی معینی کیا دیپلم افتخار دریافت کردند.
دیپلم افتخار در بخش تصویربرداری به سرکیو مسگری از بانه و مظفر حسین خانی هزاوه از اراک، در بخش تدوین زین العابدین از ابهر و نقی نعمتی از سنندج، در بخش صدا هادی احمدی از سنندج و توفیق امانی و علی ابوالصدق از سنندج و در بخش بهترین فیلم داستانی مهدی حیدری از ارومیه و جمیل مفاخری از سنندج اهدا شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در مراسم پایانی جشنواره گفت: دراین جشنواره هنرمندان استان های گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان و مرکزی در روزهای 14 تا 16 تیرماه به رقابت پرداختند.
قباد میمنت آبادی افزود: پس از اعلام فراخوان یک هزار و 277 اثر از هنرمندان در چهار بخش فیلم کوتاه، فیلم نامه، عکس و پوستر فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بازبینی هیات داوران 132 اثر به بخش پایانی جشنواره راه یافت.
به گفته وی هدف از برگزاری این جشنواره کسب آموزش های مختلف، ارتقا توانمندی های بین استان ها و تبادل تجربه بود.
533 شماره 011 ساعت 10:24 تمام
۰ نفر