۱۵ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7120533
T T
۰ نفر
پارس جنوبی پایلوت پروژه های اجرایی بهینه سازی مصرف سوخت می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/15 اقتصاد.نفت.گاز.پارس جنوبی بوشهر- سرپرست مدیریت استانداردها و کیفیت سازمان منطقه ویژه پارس اعلام کرد: به منظور ترویج فناوری های پیشرفته، پایلوت پروژه های بهینه سازی مصرف سوخت در پارس جنوبی ایجاد می شود.
پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس به نقل از سید محی الدین جعفری افزود: این مهم جهت ترویج فناوری ها و شیوه های بهینه سازی مصرف سوخت و الگوگیری توسط دیگر شرکت های تابعه وزارت نفت در سطح منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس انجام می شود.
وی ادامه داد: در این راستا، دوره های آموزشی بهینه سازی مصرف سوخت و ممیزی انرژی ویژه کارشناسان فنی و مهندسی مدیریت های ستادی و مناطق سازمان و نیز در سطح شرکت های مستقر در محدوده منطقه ویژه پارس، برگزار می شود.
جعفری یادآور شد: در این زمینه گروه های ممیزی ساختمان بهینه سازی مصرف سوخت در روزهای آینده، جهت ممیزی انرژی تمامی ساختمان های موجود و در حال ساخت، به منطقه ویژه پارس اعزام خواهند شد.
وی ادامه داد: با توافق های انجام شده، اصلاحات لازم جهت کاهش اتلاف انرژی پس از ارائه گزارش ممیزی ساختمان های سازمان توسط شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در منطقه ویژه انجام می شود.
سرپرست مدیریت استانداردها و کیفیت سازمان منطقه ویژه پارس با تاکید بر الزام و رعایت کامل مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در سطح سازمان منطقه ویژه و حوزه پارس جنوبی، افزود: بر اساس توافق های انجام شده با شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در بخش ساختمان، آبگرمکن ها و کولرهای خورشیدی و تولید برق و روشنایی با استفاده از انرژی خورشیدی در سطح سازمان، محدوده فرودگاه بین المللی خلیج فارس و کمپهای اقامت کارکنان ایجاد و نصب خواهد شد.
جعفری با اشاره به ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان، تصریح کرد: امروزه بیش از 70 درصد از گاز طبیعی مصرفی کشور به گرمایش ساختمان اختصاص مییابد از این رو توجه به عوامل گوناگونی که در میزان مصرف انرژی گرمایشی ساختمان نقش دارند، تاثیر فراوانی در ارایه راهکارهای صرفهجویی در بخش ساختمان و کاهش مصرف انرژی در این بخش دارد.
وی ادامه داد: بکارگیری تجهیزات با ظرفیت مناسب، بهره وری بالا و همچنین کنترل سامانه های گرمایشی و سرمایشی از عوامل موثر در کنترل و پایش میزان مصرف انرژی در ساختمان محسوب میشود.
جعفری همچنین با تاکید بر ضرورت استقرار سامانه مدیریت انرژی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، گفت: با استقرار این سامانه شاهد نتایج مهم و ارزشمندی در تحقق شیوه های جلوگیری و کاهش هدر رفت انرژی در سطح شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی منطقه خواهیم بود.
628 شماره 039 ساعت 10:38 تمام
۰ نفر