۱۴ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7120357
T T
۰ نفر

فیلمساز باسابقه کشور/

۱۴ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7120357
فیلمساز باسابقه کشور/ سینمای دینی در ایران باید تقویت شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/14 فرهنگی.داخلی.مرزبان اردبیل - پروانه مرزبان فیلمساز باسابقه ایرانی می گوید : سینمای دینی در ایران با هدف انتقال و شناساندن ارزشهای اسلامی به مردم جهان باید بیش از گذشته تقویت و حمایت شود .
مرزبان روز سه شنبه درحاشیه برگزاری اولین جشنواره میلاد سرخ در اردبیل در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سینمای مذهبی در کشور باید گسترش یافته و شناخته شود و برای این کار لازم است هنرمندان و فیلمسازان تشویق به ساخت فیلمهایی با محتوای مذهبی شوند.
وی بیان کرد: برگزاری جشنواره های دینی می تواند مشوق خوبی برای ساخت فیلم های با این محتوا بوده و به این جشنواره ها نباید کمتر از جشنواره های دیگر توجه شود.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره میلاد سرخ با محوریت امام حسین (ع) در اردبیل گفت: امام حسین (ع) وجهه خاصی بین ما مسلمانان و شیعیان دارد و پرداختن به این موضوع قدرت خاصی می طلبد، این جشنواره باید در اردبیل برگزار می شد چرا که این شهر مهد تشیع و ولایتمداری است.
پروانه مرزبان از سال 65 فیلم سازی را شروع کرده و فیلم های ساخته شده توسط وی بیشتر در حوزه دفاع مقدس و سینمای دینی می باشد.
از آثار وی می وان به فیلم های سینمایی صحن دریا ، ستاره قطبی ،ماهیگیر کوچک و ... اشاره کرد.
مرزبان هم اکنون با فیلم مستند سهام دختر هویزه در جشنواره میلاد سرخ شرکت کرده است.
موضوع این فیلم دختری است که در زمان حمله عراق به ایران و هویزه برای دفاع از خود با سنگ در مقابل دشمن تلاش کرده و سرانجام بعد از مرگ این دختراهالی هویزه با الهام از راه وی تلاش کرده و هویزه را از چنگ دشمن نجات می دهند. این دختر اعتقاداتی برگرفته از امام حسین (ع) داشته است.
جنشواره میلاد سرخ از روز دوازدهم تیردر اردبیل اغاز شده و تا 15 تیرماه ادامه خواهد داشت.
530/8124/ 1645 شماره 098 ساعت 14:13 تمام
۰ نفر