۱۴ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7120326
T T
۰ نفر
زیرسطحی یونس پس از اتمام نخستین ماموریت بین المللی به کشور بازگشت ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/14 سیاسی.نظامی.زیردیایی.یونس بندرعباس ـ با پایان ماموریت چهاردهمین ناوگروه اعزامی ارتش جمهوری اسلامی به آب های بین المللی ،زیرسطحی یونس نیز که این ناوگروه را همراهی می کرد ،پس از دستیابی به اهداف تعیین شده،روز سه شنبه به کشور بازگشت و در بندرعباس از سوی فرمانده نیروی دریایی ارتش مورد استقبال قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ایرنا در بندرعباس، زیرسطحی یونس در اردیبهشت ماه سال جاری در قالب اولین تجربه حضور در آبهای دور دست بین المللی ، به منظور شناسایی شناورهای رزمی کشورهای مختلف دنیا و جمع آوری اطلاعات مربوط به بستر آبهای آزاد و بین المللی به منطقه خلیج عدن اعزام شد.
زیرسطحی یونس در ادامه ماموریت خود وارد آب های دریای سرخ نیز شد و به انجام ماموریت در این منطقه پرداخت.
براساس این گزارش زیرسطحی یادشده همچنین در مسیر بازگشت خود در کشور عمان توقفی کوتاه داشت و روز سه شنبه پس از ورود به ساحل بندرعباس از سوی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و دیگر مقامات ارشد نظامی و سیاسی مورد استقبال قرار گرفت.
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه آیین استقبال از چهاردهمین ناوگروه اعزامی ارتش به خلیج عدن در گفت و گو با ایرنا افزود: زیردریایی یونس توانست رکوردهای قبلی ماندگاری در دریا با این نوع از شناورهای زیرسطحی را ارتقا بخشد.
امیر دریادار دوم فریبرز قادر پناه رکورد قبلی ماندگاری در دریا با این نوع شناورهای زیرسطحی مربوط به هانس شوفر آلمانی است که زیر دریایی یونس توانست با 66روز ماندگاری در دریای رکورد قبلی ماندگاری در این نوع از زیر سطحی ها را ارتقا بخشد.
وی تصریح کرد : هدف از اعزام این زیردریایی به آبهای دور بین المللی صلح امیز بوده و تهدید برعلیه هیچ کشوری بشمار نمی رود .
همچنین فرمانده زیر دریایی یونس گفت : این زیر دریایی توانست در ماموریت 66روزه خود 40فروند انواع شناورهای سطحی و زیرسطحی و یگان پروازی کشورهای مختلف را در محدوده عملیاتی خود در اختفای کامل شناسایی و ره گیری کند.
ناخدا دوم عرشه حسین حریری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در جریان این شناسایی و ره گیری تمام پارامترهای سوناری و راداری آنها ثبت و ضبط شد .
وی با اشاره به اینکه در این مدت جهت حفظ و ارتقای امادگی یگان چندین رزمایش فردی و مشترک انجام شد افزود: در این ماموریت 66روزه که در نوع خود یک رکورد جدید محسوب می شود برای زیردریایی یونس آمادگی عملیات رزمی نیز در هر لحظه وجود داشت. ک/2 7192/667 شماره 067 ساعت 13:48 تمام
۰ نفر