۷ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7119129
T T
۰ نفر

واحدی:

۷ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7119129
واحدی: افتتاح پل دوم پرویزخان موجب تسریع و روانسازی امر صادرات خواهد شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/07 سیاسی.داخلی.مرزی قصرشیرین - معاون برنامه ریزی استاندار کرمانشاه در بازدید روز سه شنبه از بازارچه مرزی پرویزخان و مرز خسروی افتتاح پل دوم پرویزخان را موجب تسریع و روان سازی در امر صادرات دانست.
عبدالمجید واحدی به خبرنگار ایرنا افزود آبان ماه سال گذشته طی نشستی که با مقامات عراقی در شهرستان قصرشیرین برگزار شد عملیات احداث پل به طرف ایرانی واگذار شد که بحمدالله با تلاش مسوولان دست اندرکار فردا شاهد افتتاح آن خواهیم بود.
وی گفت: برای احداث این پل با مشخصات 36 متر طول و 14 مترعرض در مجموع سه میلیارد ریال هزینه شده است.
وی از برگزاری آیین رسمی شدن مرز پرویزخان در روز هشتم تیر ماه جاری با حضور معاونین وزرای کشور و راه و ترابری خبر داد و گفت: این اقدام نتیجه مصوبه هیئت وزیران در دور سوم سفر به استان بوده و برای تسهیل در تردد بازرگانان و تجار به کشورعراق صورت می گیرد.
واحدی گفت: همچنین فردا عملیات کلنگ زنی پایانه صادراتی مرز پرویزخان در سطح 13 هکتار و با اعتبار اولیه 10 میلیارد ریال آغاز خواهد شد که در این پایانه دو سالن مسافری و تجاری احداث خواهد شد.
محمد رضا بنی عامریان رییس سازمان حمل و نقل پایانه های مرزی استان کرمانشاه نیز گفت: شرکت پیمانکار بنا شهر برای اجرای پروژه پایانه صادراتی پرویزخان انتخاب شده که طی یکماه آینده نیز عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و نسبت به حصارکشی و دیوارسازی آن اقدام می شود.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی استاندار کرمانشاه و رییس سازمان حمل و نقل و پایانه های استان کرمانشاه امروز از قسمتهای مختلف مرز پرویزخان و مرز خسروی و بزرگترین پایانه بین المللی خاورمیانه در نقطه صفر بازدید کردند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 25 هزار نفر جمعیت 186 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارای دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی دارد .
1234/567 شماره 196 ساعت 19:24 تمام
۰ نفر