۷ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7119108
T T
۰ نفر
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساختهای کشور: 320میلیاردتومان برای راه آهن گرگان -گنبد-اینچه برون پیش بینی شده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/07 اقتصاد.راه و شهرسازی.راه آهن گرگان - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساختهای حمل و نقل کشور گفت: 320 میلیارد تومان برای ساخت راه آهن گرگان- گنبد - اینچه برون پیش بینی شده است که 85 درصد آن از سوی بخش خصوصی و 15 درصد توسط دولت تامین می شود.
احمد صادقی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از راه آهن گرگان- گنبد - اینچه برون در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: یکی از سیاستهای دولت و وزارت راه وشهرسازی توسعه خطوط ریلی بویژه با کشورهای همسایه با هدف توسعه روابط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و امنیت منطقه ای می باشد.
وی گفت: راه آهن مذکور، کریدوری است که در 920 کیلومتر تعریف شده و عمده آن در خاک کشورهای قزاقستان و ترکمنستان واقع شده و طول آن در ایران 160 کیلومتر است که از اینچه برون آغاز و به شهر گرگان ختم می شود.
صادقی افزود: به لحاظ اینکه طول خطوط این راه آهن در کشورهای قزاقستان و ترکمنستان بیشتر است ؟ عملیات اجرایی آن از سالهای قبل در این کشورها، آغاز و در ایران نیز، در هفته قبل با حضور وزیر راه و شهرسازی شروع شد.
وی گفت: ویژگی این راه آهن، اتصال کشورهای آسیای میانه به اقیانوس هند با عبور از ایران است و پیش بینی شده با بهره برداری از آن، سالانه 15 میلیون تن بار در کشور جابه جا شود.
صادقی متذکر شد: جابه جایی مسافر هم از طریق این راه آهن دیده شده اما در حال حاضر محوریت با حمل و نقل بار می باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه در پاسخ به این سوال که برای تکمیل جاده جنگل گلستان چه میزان اعتبار تخصیص می یابد، افزود: جنگل گلستان از محورهای شریانی کشور است که همه ساله مسافران زیادی به منظور زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) و بهره مندی از چشم اندازهای طبیعی آن، از این منطقه عبور می کنند و به دنبال این هستیم که از طریق اعتبارات دولتی و اوراق مشارکت در این پروژه همکاری کرده تا در مدت کوتاه به اتمام برسد.
7464/601/508 شماره 175 ساعت 18:17 تمام
۰ نفر