۷ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7119104
T T
۰ نفر

به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم (ص )

۷ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7119104
به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم (ص ) عدالت خواهی،میراث گرانبهای رسول گرامی اسلام (ص ) ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/07 اجتماعی.مبعث.عدالت خواهی اصفهان- بیش از14 قرن از مبعث پیام آوری می گذرد که بزرگترین دغدغه اش، مبارزه با فقر، گرسنگی و بی عدالتی بود.کسی که با بعثتش، سرنوشت جهان را تغییر داد و امروز میلیاردها انسان روبه خانه خدا می ایستند تا اصالت این رهبری بزرگ را تائید و عظمت تفکر عدالت خواهی او را ترویج کنند.
به گزارش ایرنا، حضرت محمد(ص )کسی بود که با تربیتی از جنس خدا چنان عمل کرد که شاگردانی همچون علی (ع)تربیت نمود،شخصیتی که عاشقانه هرشب به در خانه ایتام و بی سرپرستان می رفت تا نه با دق الباب که با صدای گامهایش، درها را به روی او بگشایند و خنده هایشان پایان انتظار گرسنگی را تجربه کند.
امروز هر آیینه شنیدیم کسی مورد آزار جسمی،بی عدالتی یا گرسنگی قرار گرفته است باید از خود بپرسیم چقدر پیرو محمد(ص ) و اندیشه های او که تا پایان عمر گوهر بارش در پی کشف راهی برای از بین بردن فقر، بی عدالتی و تقسیم عادلانه ثروت بود، هستیم.
بسیاری از ما برای دیدن گرسنگان به چشم دل نیاز داریم،صفتی که پیروان واقعی رسول خدا داشتند و نمونه بارز این تربیت دینی و انسانی،حضرت علی (ع )بود که زیباترین نمونه تربیت شده اندیشه پیامبر بود و تا پایان عمر در تلاش برای ادامه راه رسول خدا مجدانه کوشید تا بتواند تعریف درستی از جامعه ای شرافتمند،اخلاقمند و سخاوتمند را به جهان ارائه دهد.
ما امروز در جهانی زندگی می کنیم که80 درصد ثروت آن میان 20درصد مردم تقسیم شده است. در این اوضاع و احوال، براستی چند درصد این ثروتمندان مانند پیروان واقعی رسول خدا به دنبال گرسنگان سرزمینشان در کوچه پس کوچه های تنهایی قدم می زنند تا نانی به دست گرسنه ای برسانند.
هم اینک کل مراکز فعال در امور خیریه جهان به 5 درصد هم نمی رسد. بواقع این گروه اندک چگونه قادرند به گرسنگی جهان که هرروز بیشتر و بیشتر می شود، پایان دهند.
پژوهشها نشان می دهد، اغلب جرم و جنایتها ناشی از فقر است.در دنیای آشفته امروز چه بسیار فرزندانی که به دست والدین خود کشته می شوند تا گرسنگی نکشند.چه بسیار اولادی که فروخته می شوند تا گرسنگی پدران و مادرانشان را بخرند.چه بسیار فرزندانی که از شدت گرسنگی به دزدی،فروش مواد مخدر، بزهکاری و خودفروشی تن می دهند تا فرصت سیرشدن را تجربه کنند و چه بسیار فرزندانی که خودکشی می کنند تا خودفروشی نکنند و چه بسیار ..
از دیدگاه رسول خدا جامعه رشد نمی کند، مگراینکه فقر از آن فاصله بگیرد .حضرت علی (ع)نیز معتقد است:فقر،دشمنی و ستیز را بین گروه های اجتماعی پدید می آورد. جامعه فقیر تن به کارهای زشت می دهد و دچار تملق و چاپلوسی می شود. تنگدستی و فقر به نیروی تدبیر و مدیریت جامعه خلل وارد می کند و چنین جامعه ای به بالاترین حد مرگ اجتماعی مرده است.
پیروان واقعی رسول خدا ،بر همین این باورند و همچنان در تلاش برای فقرزدایی در جهانند. عدالت اجتماعی،اگر چه همواره رویایی دست نیافتنی بوده است اما انسانهایی که خدا را آنگونه که محمد(ص ) می شناخت، می شناسند تا لحظه مرگ به دنبال راهی برای استقرار حکومتی بوده اند که ثروت را عادلانه تقسیم کند .
تفکر اسلامییعنیعدالت اجتماعی و عدالت یعنی دادن حق به صاحب آن.
امام خمینی (ره ) هم تمام عمر خود را صرف اشاعه همین تفکر انسانی کرد و نتیجه آن انقلابی بود که محور اصلی اش از بین رفتن مستکبران و فراهم شدن زمینه های رشد برای مستضعفان بود .
البته درجهانی که قدرت بدست ثروتمندان بی درد است،برآوردن چنین خواسته ای یعنی ایستادن در مقابل کشورها، اقوام و مللی که 80 درصد ثروت جهان را تصاحب کرده اند.
امروز اگر ایران بزرگترین قدرت مبارزاتی علیه خواسته های ناعادلانه کشورهای متجاوز به شمار می رود ،تنها علت آن شناخت واقعی جهان گسترده و عدالت خواه اندیشه های محمد(ص )است.
بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حکومت اسلامی را به امانت به دست مردانی سپرده است که بتوانند ابتدا در ایران سرزمین اجدادی خود سپس درجهان عدالت را حاکم کنند.
رهبران امروز ایران، می دانند تمام جهان خواهان عدالت اند بنا براین نباید از مبارزه دست بردارند زیرا اغلب رهبران جهان بیشتر به ثروت خود می اندیشند نه فقر مردم، اما برای پیروزی باید مانند رسول خدا و مولایمان علی قلب مردم جهان را نشانه گرفت.
یادمان باشد که قرار نیست رهبران جهان از ما خشنود باشند همچنان که در زمان پیامبر(ص )نیز رهبران اعراب از علی دل خوشی نداشتند، اما مردم عاشقانه دوستش داشتند. آنقدر که صدها پیرو او امروز به میلیاردها مسلمان افزایش یافته و این نشان از آن دارد که مردم به دنبال عدالتند نه ثروت.
سیاست ما داوری عادلانه جهانی است.تقسیم عادلانه تسهیلات، مهربانی و عشق برای همه وبه اندازه همه و تقسیم باور، شعور و آگاهی برای همه جهانیان .
به اعتقاد اندیشمندانی که الگویشان مسلمانی است، تا زمانی که شعور ملتها زیر سوال باشد و استکبار معتقد باشد که تنها کسانی که می دانند، آنها هستند و دیگران هم باید پیرو خواسته ی آنها باشند و تنها آنها هستند که می توانند برای جهان تصمیم بگیرند و فقر و ثروت راآنگونه که آنها می خواهند تقسیم کنند.ملتهای جهان،ازعدالت توام با احترام ماپشتیبانی می کند کمااینکه هیچ ملتی حاضر نیست حتی دردورترین مرزهای فقیرنشین آفریقا خود را پیرو شعور کاذب کسانی بداندکه به قول امام راحل،آنها را جهانخوار می نامید.
پیامبراسلام (ص )برای تمام جهانیان شعور و منزلت قائل بود و همه را موظف به رعایت احترام می کرد و معتقد بود لباس قیمتی کرامت نمی آفریند و ثروت، شعور خلق نمی کند. رشد جسمی بلوغ آفرین نیست و قدرت نظامی گواه قدرت آگاهی نمی باشد.
فی الواقع،امروز آنچه جامعه ما را از دیگر جوامع متمایز کرده است استفاده از همین نگرش و اندیشه است، نگره ای با ساختاری انسانساز و قالبی لبریز از توانائی های روحی و عوالم روحانی .
می دانیم که آرزوی حضرت محمد(ص ) رسیدن به روزی بود که جهان در عدالت غرق باشد و همه جوامع بتوانند از حق انسانی خود استفاده کنند و بین رنگها ، نژادها و سرزمینها تفاوتی وجود نداشته باشد.
بی شک ما در این مقطع از زمان به عنوان پیروان آن حضرت در ایران اسلامی، مبشران و منادیان اصیل ندای حق خواهی و عدالت طلبی آخرین فرستاده خدا در زمینیم و باید با فکر و عمل خود ، مجدانه در این مسیر متعالی گام برداریم روز مبعث،روز برانگیخته شده حضرت رسول اکرم (ص )،فرصت مغتنمی است تا در باره این میراث گرانبهای آخرین فرستاده خدا در قرن جدید، تدبر و تعقل دوباره کنیم.
فرارسیدن 27رجب، روز مبعث حضرت رسول اکرم (ص ) بر همه مسلمانان جهان بویژه هموطنان گرامی خجسته باد از: مهرناز آزاد 7135 شماره 171 ساعت 18:03 تمام
۰ نفر