۲۴ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7116422
T T
۰ نفر

مسوول کتابخانه دفتر مطالعات رسانه ها:

۲۴ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7116422
مسوول کتابخانه دفتر مطالعات رسانه ها: کتابخانه دیجیتال رسانه ها در طول یک سال تکمیل می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/24 فرهنگی.کتابخانه دیجیتال دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه.شیرین الادینی تهران- مسوول کتابخانه دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها گفت: کتابخانه دیجیتال دفتر مطالعات که امروز (سه شنبه ) توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد با ورود اطلاعات منابع در نرم افزار، این کتابخانه در طول یک سال تکمیل می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، شیرین الادینی در حاشیه آیین رونمایی از کتابخانه دیجیتال دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: کتابخانه مرکز مطالعات از سال 1368 با یک اتاق کوچک و با حدود 250 عنوان کتاب آغاز به کار کرد و در سال 1375 با ادغام مرکز آموزش رسانه ها با این مرکز و تشکیل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها این کتابخانه نیز به مرور گسترش یافت.
وی افزود: حدود 11 هزار جلد کتاب فارسی و لاتین، 19 هزار مقاله فارسی، 8 هزار مقاله لاتین، 760 عنوان پایان نامه و اشتراک 33 عنوان نشریه تخصصی رسانه های گروهی با تکیه بر مطبوعات و یکصد و 12 عنوان نشریه فارسی از جمله امکانات این کتابخانه است.
الادینی همچنین اعضای کتابخانه را 700 نفر برشمرد که 300 عضو به صورت فعال از این کتابخانه بهره می گیرند.
مسوول کتابخانه دفتر مطالعات با اشاره به مزیت بخش دیجیتال کتابخانه گفت: هنگامی که فردی عضو کتابخانه دیجیتال دفتر باشد می تواند از منزل و با اتصال به اینترنت از منابع مورد نیاز بهره بگیرد و همچنین با توجه به سیاست کتابخانه نسبت به هر عضو می تواند مقادیر متفاوتی از صفحات این کتاب ها را کپی کند.
الادینی تاکید کرد: با توجه به نرم افزاری که اینک در سیستم کتابخانه وجود دارد، قابلیت های متنوع تحقیقاتی و جست وجوی آنلاین منابع در بیش از 80 کتابخانه و پژوهشگاه تخصصی تحت پوشش این برنامه نرم افزاری وجود دارد.
وی در ادامه گفت: هم اکنون در داخل کشور کتابخانه مجلس شورای اسلامی، دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه امام صادق (ع) از این نرم افزار استفاده می کنند و کتابخانه دانشگاه صدا و سیما نیز به تازگی آن را خریداری کرده است و این نرم افزار قابلیت اتصال اطلاعات منابع این کتابخانه ها را به یکدیگر فراهم می کند.
دکتر سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (سه شنبه ) ضمن بازدید از دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها از کتابخانه دیجیتال حوزه تخصصی رسانه و ارتباطات این دفتر، رونمایی کرد.
کتابخانه تخصصی این دفتر نخستین کتابخانه تخصصی در زمینه علوم ارتباطات و روزنامه نگاری است که به امکانات دیجیتال مجهز می شود.
همچنین در این مراسم مقرر شد چهارمین همایش آسیب شناسی مطبوعات دی ماه سال جاری در دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها برگزار شود.
تهرام/م.ل/1275 شماره 071 ساعت 13:22 تمام
۰ نفر