۲۳ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7116349
T T
۰ نفر

استاندار تهران:

۲۳ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7116349
استاندار تهران: تمام افعال و کارهای ما باید سمت و سوی جهاد اقتصادی داشته باشد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/23 اقتصاد.کشاورزی.استان تهران تهران-استاندار تهران با یادآوری نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام جهاد اقتصادی تاکید کرد: تمام افعال، حرکات و کارهای مردم و مسوولان باید سمت و سوی جهاد اقتصادی داشته باشد و در این راه توجه به رهنمودها و فرمایشات ایشان بسیار ضروری است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی تمدن عصر دوشنبه در مراسم افتتاح همزمان 88 طرح بخش کشاورزی استان تهران در شهرستان اسلامشهر افزود: به حول و قوه الهی کشور در مسیر پیشرفت و تولید قرار گرفته است و این مسیر در سال جهاد اقتصادی با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.
استاندار تهران با بیان تاکیدات دولت نهم و دهم و شخص رییس جمهوری مبنی بر توسعه و تقویت بخش کشاورزی گفت: رییس جمهوری به طور مکرر بر تقویت بخش کشاورزی در تمام بخش های آن تاکید دارد و بودجه های تصویب شده در دولت های نهم و دهم بیانگر آن است.
تمدن تصریح کرد: کشاورزی می تواند پایه و اساس رشد هر کشوری قرار گیرد.
وی به ظرفیت های بالای بخش کشاورزی استان تهران اشاره کرد و گفت: استان تهران اکنون در تولید تعدادی از فرآورده های کشاورزی مقام اول کشور را دارد که این امر نشانگر پتانسیل بالای این استان است.
تمدن ادامه داد: استان تهران در صورت سرمایه گذاری مناسب می تواند در بخش کشاورزی الگوی مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار بویژه برای جوانان و دانش آموختگان بخش کشاورزی باشد.
وی با اعلام برنامه جهاد کشاورزی استان تهران برای تجهیز 160 هزار هکتار از اراضی استان به سامانه آبیاری تحت فشار، گفت: این برنامه با جدیت در دست پیگیری و اجراست و گام بسیار مهمی در افزایش بازدهی زمین های کشاورزی استان و کاهش هدرروی آب منطقه است.
استاندار تهران با یادآوری اجرای خوب و موفق قانون هدفمندی یارانه ها گفت : تولیدکنندگان بخش کشاورزی نیز با اجرای این قانون، بهره وری بیشتری خواهند داشت، با این حال باید بر کاهش قیمت تمام شده محصولات خود برای رقابت در بازار تاکید و تمرکز کنند.
وی یکی از اقدامات برای افزایش بهره وری بخش کشاورزی را ایجاد مجتمع های کشت و صنعت کشاورزی در استان برشمرد و گفت: این مجتمع ها که از ابتدا تا انتهای تولید تا مصرف را برعهده دارند، می توانند قیمت تمام شده محصولات کشاورزی را تا حد زیادی کاهش دهند.
بنابر این گزارش، استاندار تهران به همراه مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران و فرماندار اسلامشهر در پایان این مراسم از بخش های مختلف کارخانه دام دوشان و همچنین کانال آبیاری محمدیه بازدید کرد.
تهرام/9025 / /1556/ 1539 شماره 163 ساعت 18:24 تمام
۰ نفر