۲۳ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7116241
T T
۰ نفر
استاندارگیلان:برای دستیابی به توسعه مسوولان کارهارا اولویت بندی کنند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/23 اقتصاد.کشاورزی.استاندار.گیلان رشت _ استاندار گیلان گفت : سه شاخصه مدیریت ، ارائه راه کار درست و کاربردی و جهت دادن به اولویت ها دستیابی به توسعه همه جانبه را فراهم می کند .
به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، در جلسه ای که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی به ریاست استاندار گیلان و با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مسوولان و تولیدکنندگان برتر استان برگزار شد، مهدی سعادتی نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم توجه جدی مسوولان بر اولویت بندی کارها برای دستیابی به توسعه همه جانبه تاکید کرد .
استاندار گیلان گفت : سازمان جهاد کشاورزی با همکاری دیگر نهادهای مرتبط می تواند از توانمندی و کارکردهای لازم استفاده کرده و نتیجه این کار کرد گره گشای مشکلات مردم باشد و از طرفی به تحقق اهداف نظام نیز دست یابیم .
وی افزود : استان های شمالی کشورمان با توجه به استعدادهای فراوانی که دربخش کشاورزی ، مرتع ، جنگل ، دریا ، شیلات ، دام و سایر محصولات و فرآورده ها دارند ، لازم است که در این بخش نوع پیگیری ها ، برنامه ها ، بکارگیری همه توانمندی ها ، چگونگی تعامل بین دستگاهی جهاد کشاورزی با مجموعه استان متحول شود و باید با یک توان ویژه ، انقلابی روش های خاص تری بکار گرفته شود و از هیچ کوششی دریغ نورزیم تا بتوانیم طرحها و برنامه های این بخش را جلو ببریم .
وی اضافه کرد : یک کار علمی خوب و کاربردی می تواندجای چندین کار غیر علمی جواب دهد و باید تحقیقات و پژوهش را در جهاد کشاورزی بعنوان یک اصل جهت افزایش تولید و بهره برداری از منابع تولیدی از اولویتهای کاری خود قرار دهیم تا در کوتاه مدت نتایج بهتر و مطلوبتر بدست آوریم.
استاندار گیلان با اشاره به این مطلب که باید شورای سیاستگزاری توسعه روستایی را ساماندهی کنیم گفت : باید در خصوص حل مشکلات روستائیان کارهای پایدار و ماندگاری تدوین شود و همه ما باید داخل این میدان باشیم و طبق برنامه حرکت کنیم ، شناخت از روستائیان کم برخوردارتر و توسعه همه جانبه روستاها باید از سوی فرمانداران ، مدیران دستگاههای اجرایی با جدیت بیشتری پیگیری شود تا کاستی ها و مشکلات بصورت اساسی و اصولی رفع شود .
سعادتی افزود: : ما اگر بخواهیم مشکلات اشتغال ، کشاورزی ، گردشگری ، صنعت و مسایل زیربنایی استان را ریشه ای مرتفع کنیم باید این سیاست ها را پیشه کنیم و مطمئن باشید که توسعه اقتصادی محقق خواهد شد .
وی در ادامه این بحث به استفاده از سرمایه گذاران جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشور و استان تاکید کرد و گفت : ما باید از بخش خصوصی فعال بخش کشاورزی در جهت اهداف نظام استفاده کنیم ، برای دستیابی به توسعه پایدار ضمن حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذاری در بخش های مختلف همه را به صحنه کار و عمل بیآوریم و کاری نکنیم که در پیچ و خم سیستم اداری سرمایه گذار را نا امید کرده و از خود برانیم ، بلکه باید منابع و استعدادهای قابل شکوفای استان را به سمت واقعی آن هدایت کنیم .
استاندار گیلان افزود : ماباید هرچه بیشتر ارتباط خود با مرکز را افزایش دهیم ، باید از توان کشوری و حتی جهانی که می تواند مشکلات اساسی استان را مرتفع کند بهره ببریم ، هرچه ارتباط و تلاش ما در این زمینه ها بیشتر باشد راههای بهتری بازمی شود .
وی سپس به سهمیه جهاد کشاورزی استان در زمینه نهضت اشتغال اشاره کرد و گفت : واقعا این بخش توان بسیاری برای بکارگیری نیروهای متخصص بخش کشاورزی دارد ، کار که فقط پشت میزنشینی نیست ما باید با مدیریت صحیح و مهیا کردن امکانات و تسهیلات بانکی این فرصت را به بخش عظیم کار در این عرصه بدهیم و بزودی با ورود بانکها و پرداخت تسهیلات می توانیم شکوفایی هرچه بیشتر در بخش کشاورزی را بصورت همه جانبه شاهد باشیم و اهداف ایجاد شغل در این بخش را محقق کنیم .
مهدی سعادتی استاندار گیلان همچنین در خصوص تعیین تکلیف چای سنواتی ، برخورد با متخلفین و متجاوزین به اراضی ملی ، منابع طبیعی و محیط زیست ، نظارت بر عدم تغییر کاربری زمین های کشاورزی ، هدفمند کردن یارانه ها ، تامین سوخت شالی کوبی ها و عواقب منفی واردات برنج ، بحث صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی ، طرح جامع کشت دوم ، کشت زعفران در گیلان ، تکمیل پروژه ها و کارهای ناتمام در بخش جهاد کشاورزی ، جلوگیری از خرد شدن مزارع و تسریع در یکپارچه سازی اراضی کشاورزی ، رفع مشکلات و موانع کاری در سازمان جهاد و کشاورزی مطالبی را ارائه کرد .
در ادامه این جلسه اردشیر روحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : طی هفته جهاد کشاورزی72 پروژه عمرانی جهاد کشاورزی با اعتبار 670 میلیارد ریال که برای 112 نفر اشتغال در 89 روستا ایجاد می کند در استان گیلان به بهره برداری می رسد .
وی با بیان اینکه امسال بودجه ملی عمرانی دولت افزایش یافته اظهار داشت : این فرصت خوبی است که مشکلات در بخش کشاورزی را برطرف کنیم .
روحی افزود : زنگ خودکفایی برنج درسه سال آینده در کشور به صدا در می آید و هم اکنون گیلان در تولید برنج رتبه دوم ، زیتون رتبه سوم ، مرکبات رتبه پنجم و در تولید نوغان رتبه نخست کشوری را دارا است .
هفته جهاد کشاورزی از امروز دوشنبه 23 خرداد آغاز شده است .ک/2 604/506 شماره 055 ساعت 12:17 تمام
۰ نفر