۶ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7113229
T T
۰ نفر

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز:

۶ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7113229
رییس جامعه خیرین مدرسه ساز: جهاد مدرسه سازی به همت خیران در 500 شهر کشور آغاز شده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/06 آموزش.آموزش و پرورش.مدرسه سازی .خیرین خرم آباد- رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: جهاد مدرسه سازی به همت خیران مدرسه ساز در سطح 500 شهر کشور آغاز شده و با شتاب و استقبال گسترده مردم و خیران در حال اجراست.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا حافظی پنج شنبه شب در سیزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان لرستان افزود: این حرکت خودجوش مردمی در 31 استان کشور درحال انجام است.
وی اظهار داشت: درحالی که تا 13 سال قبل شاهد فعالیت مدارس به صورت چهار نوبته در کشور بودیم، امروز این مدارس با آغاز نهضت مدرسه سازی توسط خیران در نقاط مختلف کشور حذف شده و شاهد احداث مدارسی استاندارد برای تحصیل دانش آموزان هستیم.
رییس جامعه خیران مدرسه ساز کشور میزان مشارکت و کمک خیران در امر مدرسه سازی را بسیار شگفت انگیز عنوان کرد و اظهار داشت: به دنبال استقبال خوب خیران در امر مدرسه سازی، رقم کمک های خیران برای مدرسه ساز از اعتبارات دولتی این بخش بیشتر شده به طوریکه این رقم درسال گذشته به 10 هزار میلیارد ریال رسید که معادل دو برابر اعتبارات دولتی است.
حافظی گفت: ملت بزرگ ایران همانگونه که در طول هشت سال دفاع مقدس با نثار خون خود پا به میدان گذشته و دشمن زبون را به ذلت کشاندند، اینک با اتمام جنگ، تکلیف خود را در احداث مدارس با انفاق مال خود می دانند و در این عرصه شاهد ایجاد یک رقابت بین خیران مدرسه ساز در کشور هستیم.
رییس جامعه خیران مدرسه ساز کشور گفت: مجمع خیران مدرسه ساز هم اکنون در کشور امارات تشکیل شده و در ترکیه نیز در حال شکل گیری است.
حافظی افزود: ایرانیان مقیم کانادا ، آمریکا و انگلستان با تشکیل مجمع خیران مدرسه ساز ، گام به این عرصه خواهند گذاشت.
رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان لرستان نیز در این نشست تعداد خیرین مدرسه ساز این استان را 550 نفر عنوان کرد و گفت: به همت این خیران تاکنون 188 مدرسه در استان لرستان ساخته شده است.
در این جشنواره جمعی از خیرین شرکت کننده با انفاق بخشی از مال خود هزینه احداث یک یا چند واحد آموزشی در استان لرستان را تقبل کردند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان هم گفت : به رغم مشارکت خوب خیرین مدرسه ساز و نیز کمک های دولت ، سه هزار و 500 کلاس درس فرسوده و خطر آفرین در استان لرستان وجود دارد که باید بازسازی و مقاوم سازی شوند.
علی ماکنعلی افزود: برای بازسازی این تعداد کلاس درس دو هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا در یک دوره زمانی سه ساله بازسازی شوند.
وی گفت: طرح نهضت مدرسه سازی در استان لرستان در پنج سال گذشته منجر به نوسازی یک هزار و 600 کلاس درس در این استان شده که این آمار با 27 سال قبل از آن برابری می کند.
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان اظهار داشت : اداره کل نوسازی مدارس لرستان پارسال در کنار استان اصفهان از نظر کیفیت اجرای پروژه های آموزشی مقام نخست را در کشور کسب کرد.
وی همچنین به مصوبات دور سوم سفر هیات دولت به استان لرستان نیز اشاره کرد و گفت : در این سفر احداث 100 سالن ورزشی ، 300 نماز خانه و کتابخانه ، هشت استخر ، پنج باب مدرسه شبانه روزی و 12 هنرستان به تصویب رسیده که احداث آنها نقش مهمی در تامنی زیر ساخت های لازم بخش آموزش و پرورش این استان دارد.
ماکنعلی اظهار داشت : در حالی سیزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان لرستان را برگزار می کنیم که در جشنواره اول پنج هزار و 600 میلیون ریال کمک های خیرین جمع آوری شده که این رقم در جشنواره دوازدهم ( پارسال ) به رقم 349 میلیارد ریال رسید.ک/2 648/1625 شماره 053 ساعت 14:34 تمام
۰ نفر